Giganții tech vânează informații despre tine. Dirijează cu ele campaniile politice, preluând Puterea!

Giganții tech vânează informații despre tine. Dirijează cu ele campaniile politice, preluând Puterea!

În cadrul serialului dedicat marilor înțelegeri secrete care ne ordonează existențele, continuăm astăzi cu un episod dedicat modului în care marile companii tech manipulează informațiile personale ale utilizatorilor.

Fără acest lucru, orice campanie politică - mai ales una purtată la scor strâns - este sortită eșecului. Criticii descriu această procesare a datelor de către companii drept o chestiune de încălcare a confidențialității, însă oamenii nu sunt foarte alarmați.

Așa cum a precizat Harvard Business Review în 2015: „Cercetarea noastră arată că majoritatea consumatorilor sunt conștienți că sunt supravegheați... (dar) ei apreciază faptul că accesul la datele personale poate duce la crearea de produse și servicii care le fac viața mai ușoară și mai distractivă, îi educă și îi ajută să economisească bani“.

„Pur și simplu nu ne pasă că divulgăm informații personale. Ne ingrijorează mai tare când procesarea datelor atinge domeniul sănătății noastre, cel față de care, întâmplător, giganții tech manifestă cel mai mare interes” - sintetizează Jacques Peretti.

Ne puteți urmări și pe Google News

Despre acest subiect delicat vom împărtăși însă informații în episodul viitor.

Marele mit referitor la mase și mai ales la cei săraci e acela că nu sunt în stare să-și chivernisească banii sau bugetul și, drept urmare, au nevoie de noi tehnologii care le vin în „ajutor“

70% dintre americani dețin cel puțin un card, însă 50% au două și 10% mai mult de trei, o familie americană având în medie datorii de peste 40.000 de dolari

Ideea că datoriile trebuie să fie achitate a dispărut în totalitate. În schimb, împrumutul a devenit un mod de viață”, Jacques Peretti, jurnalist BBC

Împrumutul joacă un rol avantajos din punct de vedere politic, mistificand stagnarea economiei prin invocarea unui bilanț sănătos”, Jacques Peretti, jurnalist BBC

Retras pe o plajă din Honolulu, fondatorul eBay, Pierre Omidyar, își petrece timpul acum finanțând publicația online de investigații Honolulu Civil Beat, Jacques Peretti, jurnalist BBC

eBay este expresia capitalismului în formă pură: un site gigantic de intermediere a comerțului liber pe Internet, unde cumpărătorul, nu vânzătorul, e cel care controlează piața, iar valoarea este stabilită exclusiv de cât e dispus cumpărătorul să plătească

Cumpărăturile online au reinfantilizat consumatorul adult, readucându-ne pe toți la condiția de copii”, Benjamin Barber, specialist în antropologie socială

Coperta volumului Înțelegerile care ne-au schimbat lumea, de Jacques Peretti (Editura Litera, 2019)