Frica de coronavirus crește comerțul online. Românii se reorientează spre internet

Teama de îmbolnăvire cu noul coronavirus a și afectat comerțul online, de această dată într-un sens pozitiv. Numărul celor care își fac cumpărăturile pe internet a crescut substanțial în ultima perioadă. În consecință, foarte mulți s-au orientat către cumpărături online, de teama îmbolnăvirilor, ca să fie siguri că găsesc ce își doresc, chiar și dacă trebuie să aștepte livrarea mai mult de 24 de ore.

Magazinele online se confruntă, în această perioadă, cu o creștere a numărului de comenzi și a valorii coșurilor de cumpărături. Se întâmplă din cauza coronavirusului care i-a convins pe numeroși amatori de cumpărători să-și cheltuiască banii de acasă. Este o metodă mai sigură, deoarece astfel, pot evita contactul cu mulțimile de clienți și gură cască, dintre care unii ar putea fi purtători de viruși, care își petrec vremea prin mall-uri și prin supermarket-uri.

Comenzile au crescut și cu 30% și astfel s-a ajuns ca în unele cazuri, să fie înregistrate și 4.000 de cereri într-un interval de 24 de ore. Pe cale de consecință, din aceleași motive de teamă, au scăzut vânzările în magazinele clasice, în mall-uri și în supermarketuri.

Reprezentanții magazinelor online și ai firmelor care se ocupă de livrări confirmă că au înregistrat o creștere semnificativă a comenzilor. Deși îmbucurător, pentru mersul afacerilor, acest lucru se reflectă în timpul alocat onorării comenzilor. Mulți comercianți online, care nu mai fac față cererilor, au impus termene de livrare de până la o săptămână, în cazul unor produse neperisabile.