Top 6 maşini accesibile prezentate la cel mai mare salon auto al toamnei

Ediţia din acest an a Salonului auto de la Frankfurt prezintă o mulţime de autoturisme subcompacte cu preţuri ponderate, aflate la debut, în momentul schimbului de generaţii sau "doar" după un facelift important.

Printre conceptele futuriste şi supermodelele drăcoase (care "bagă" mult şi costă o căruţă de bani), "mândria" ediţiei cu numărul 64 a Salonului auto de la Frankfurt, expozanţii vor încerca să promoveze şi un lot consistent de maşini "normale". Cele care vor face, în viitorul apropiat, grosul vânzărilor şi îi vor bucura pe cei mulţi - şoferii cu bugete modeste şi fără locuri de parcare cu plăcuţe personalizate. Am identificat şase dintre cele mai cunoscute şi interesante modele de dimensiuni reduse, cu preţuri ponderate (pentru destui cetăţeni ai UE), aflate la debut, în momentul schimbului de generaţii sau "doar" după un facelift important, care vor fi prezentate, pe 15 septembrie, la Frankfurt. Salonul găzduit din doi în doi ani de capitala financiară a Germaniei este unul dintre puţinele evenimente majore de profil. La actuala ediţie vor fi prezente peste 900 de companii - cu peste o sută mai multe decât în 2009 - care aşteaptă un milion de vizitatori. Fiat arată noul Panda

A treia generaţie Fiat Panda este mai mare decât cea lansată în 2003, prezentă încă prin showroom- urile mărcii. Fără a renunţa la designul consacrat, noul Panda etalează un aer mai serios, subliniat şi de dimensiunile superioare: 3,65 metri lungime, 1,64 metri lăţime şi 1,55 metri înălţime. Modelul italian a crescut cu aproape 12 centimetri în lungime şi cu ceva mai mult de şase centimetri pe lăţime. Gama de motorizări Fiat Panda va fi alcătuită, iniţial, din două unităţi alimentate cu benzină (de 0.9, respectiv, 1.2 litri, cu doi sau patru cilindri) şi una turbodiesel (cunoscutul Multijet de 1.3 litri, cu patru cilindri şi Startstop).

Informaţii neconfirmate încă dau ca posibilă apariţia, la o dată ulterioară, a unei versiuni Panda Abarth, animată de versiunea de top (105 CP) a micului motor TwinAir turbo de 900 centimetri cubi. Fiat va începe comercializarea noului Panda în prima parte a anului viitor. VOLKSWAGEN uP! Noul model de oraş "up!", cel mai mic Volkswagen, are doar puţin peste trei metri şi jumătate lungime. Cu un preţ de pornire situat sub 10.000 de euro (TVA inclusă), up! va întruchipa, în felul său, idealul low-cost, la standardele VW. Urmaşul modelului Lupo/Fox, dezvoltat pe o platformă tehnică dedicată inclusiv gamei Passat, se va alătura segmentului A (mini), pe care evoluează Toyota Aygo, Fiat Panda, Hyundai i10, Renault Twingo sau Ford Ka. La 3,54 metri lungime, 1,64 metri lăţime şi 1,49 metri înălţime), up! este, practic, cât un Fiat 500 (3,55 metri lungime), dar mai scurt decât un Mini Hatchback (3,72 metri lungime). Pentru început Volkswagen va pune pe noul model cu patru locuri un motor cu trei cilindri, alimentat cu benzină. Unitatea de un litru va fi setată pe două paliere. Prima va oferi 60 de cai-putere, iar a doua - 75. Volkswagen up! va fi oferit clienţilor din România cel mai târziu la începutul anului viitor. KIA PICANTO Noua generaţie a modelului asiatic de oraş Kia Picanto - prezentată, în primăvară, la Salonul auto de la Geneva - va fi întregită, la Frankfurt, cu o versiune de caroserie în trei uşi. Noul Picanto, imaginat de echipa europeană de design a producătorului asiatic (localizată chiar la Frankfurt), sub îndrumarea designerului-şef Peter Schreyer (cel care a desenat Audiul TT original) demonstrează o dată în plus că vremurile în care estetica urâtului îşi dădea mâna cu politica preţurilor foarte mici au apus la Kia. Modelul citadin sudcoreean, concurent cu Fiat Panda, Toyota Yaris sau Suzuki Splash, va fi echipat cu o gamă de motoare pe benzină complet noi, cu trei sau cu patru cilindri, care vor dezvolta între 69 şi 85 de cai-putere. Exact ca şi varianta în cinci uşi. Toate versiunile vor miza pe tehnologia "Start-stop", un motiv în plus pentru care emisiile de dioxid de carbon nu vor depăşi 100 g/km, iar consumul mediu se va situa între 4,1 si 5,6 litri "la sută", potrivit datelor oficiale. Kia Pincato este comercializat în România în versiunea cu cinci uşi la preţuri cuprinse între 9.448 şi 11.858 de euro cu TVA inclusă. RENAULT TWINGO Versiunea restilizată a modelului francez Twingo debutează în faţa publicului german. Noua identitate vizuală a celei mai mici game Renault pare un talmeş-balmeş înduioşător între trăsăturile recentelor concepte desenate de echipa directorului de design Laurens van den Acker, cu câteva infuzii de stil german -Volkswagen Polo - şi nipon - Nissan Juke.

Autoturismul de clasă A, concurent cu Fiat Panda, Kia Picanto sau Toyota Aygo, îşi va dezvălui toate secretele peste două săptămâni. TOYOTA YARIS Subcompactul japonez Toyota Yaris de nouă generaţie, concurent cu Volkswagen Polo, Opel Corsa, Mazda2, Suzuki Swift sau Chevrolet Aveo, oferă mai mult spaţiu pasagerilor, dar şi soluţii de infotainment rare în această clasă. Lungimea maşinii a crescut cu zece centimetri, până la 3,89 metri, iar bordul Yarisului prezintă un display color de 6,1 inchi, cu touchscreen, care deserveşte un sistem de navigaţie, dar şi mai multe aplicaţii mobile. Toyota speră ca 95% dintre Yarisurile comercializate să fie echipate cu acest reper. Gama de motorizări pregătită pentru noul Yaris va cuprinde două unităţi pe benzină - de 1.0 şi 1.3 litri - şi una pe motorină, turbodiesel - de 1.4 litri, toate deja existente în oferta Toyota. Versiunea cu propulsie alternativă a noii game Yaris - hibridul care va utiliza un motor pe benzină şi, adiacent, unul electric - va apărea în showroomuri anul viitor, la o dată care urmează a fi stabilită. SUZUKI SWIFT SPORT Producătorul auto japonez Suzuki merge la Frankfurt cu cea mai zburdalnică versiune a gamei subcompacte Swift. Una dotată cu un motor pe benzină de 1.6 litri şi 135 de caiputere. Din punct de vedere estetic, Swift Sport propune o grilă de tip fagure, spoilere faţă-spate redesenate, grupuri optice frontale pe fundal negru şi jante din aliaj de 16 inchi cu design dedicat. Maşina se mai remarcă şi prin garda la sol redusă, în comparaţie cu versiunea standard. Noul motor montat pe Suzuki Swift Sport livrează, aşadar, 135 de cai-putere (la 6.900 rpm), cu zece mai mulţi decât unitatea ataşată fostei generaţii - capabilă să dezvolte 125 CP. O transmisie manuală cu 6+1 trepte va direcţiona cuplul motor la puntea faţă. CITIŢI ŞI:

  • Fiat încearcă să ne emoţioneze cu un Panda mai dolofan| FOTO
  • Low-cost, varianta Volkswagen
  • Stil Renault: nu e Volkswagen Polo, nu e Nissan Juke, e noul Twingo
  • Kia are preţurile pentru noul model Picanto
  • Noul Toyota Yaris: mai mare, mai bine conectat
  • Nu se astâmpără: modelul Suzuki Swift face, din nou, pe sportivul