Ramas singur in competitia pentru preluarea Daewoo Automobile Craiova, producatorul american Ford pune conditii guvernului.
Daca reprezentantii Comisiei de Privatizare asteptau o oferta imbunatatita pana pe 15 august, ieri reprezentantii Ford au afirmat ca nu vor veni cu un pret mai bun pana cand nu vor vedea aprobate masurile legislative speciale care sa usureze privatizarea.
„Lyle A. Watters, conducatorul echipei de negociere pentru Ford, a informat membrii Comisiei de Privatizare ca, in momentul in care va exista o forma finala agreata a contractului de vanzare-cumparare de actiuni, Ford va da curs solicitarii Comisiei de Privatizare de a prezenta o noua oferta financiara”, se arata intr-un comunicat al AVAS.
Pretentiile Ford nu sunt deloc exagerate, in conditiile in care Executivul s-a bazat pe o singura oferta. Asa ca, in criza de timp, reprezentantii guvernului sunt nevoiti sa modifice legislatia actuala astfel incat americanii sa fie scutiti de achitarea datoriilor acumulate de Daewoo Craiova, estimate la 800 de milioane de dolari.
In plus, Ford refuza sa asigure in urmatorii zece ani piesele pentru sutele de mii de masini Cielo, Matiz, Tico sau Nubira iesite de pe poarta fabricii din Craiova, cu toate ca legislatia actuala prevede acest lucru. Piesele de schimb pentru aceste masini sunt produse sub licenta General Motors, principalul competitor al Ford.
Daca statul roman va ceda, aproape 200.000 de posesori ai unor modele produse la Craiova vor ramane fara piese de schimb din cauza unor conditii impuse de Ford. Producatorul american s-a angajat sa investeasca la Craiova 675 de milioane de euro si sa produca anual peste 300.000 de masini.