Ford a pus în mişcare linia de asamblare a motorului 1.0 Ecoboost. La Koln. Urmează Craiova, anul viitor

Cel mai mic motor Ford, unitatea 1.0 Ecoboost - benzină, trei cilindri -, a intrat, astăzi, în producţia de serie, la uzina din Koln a constructorului auto american.

Volkswagen nu s-a sfiit să doteze gama Golf cu un motor pe benzină de numai 1.2 litri. 

Ford va merge şi mai departe cu downsizing-ul. 

Producătorul auto american urmează să echipeze, anul viitor, modelul compact Focus cu un motor de numai un litru, pe care a început să-l producă, astăzi, la scară industrială, în uzina sa din Koln.

Din 2012, acelaşi motor - 1.0 Ecoboost, benzină, trei cilindri - va fi asamblat şi la fabrica Ford din Craiova, acolo unde va fi aşezat sub capota monovolumului compact B-Max.

Micul motor Ford, cu turbocompresor şi injecţie directă, va fi rezonabil de puternic, dar şi mai blând cu mediul, în comparaţie cu "benzinarul" de 1.6 litri pe care îl va înlocui. Versiunea dedicată gamei Focus va dezvolta 125 de cai-putere. 

Potrivit cifrelor oficiale, compactul american echipat cu unitatea 1.0 Ecoboost va avea un consum mediu mixt de 5 l/100 km. Emisiile de dioxid de carbon vor fi şi ele bine ţinute în frâu: 114 g/km. 

Deocamdată, Ford nu a dorit să evidenţieze şi nivelul performanţelor dinamice de care va fi capabil un Focus dotat cu acest motor.

Pentru modelele cu gabarit inferior, 1.0 Ecoboost va fi setat să livreze 100 CP. Emisiile de CO2 vor scădea şi ele până la 109 g/km.