Co-fondatorul WhatsApp, Brian Acton, a solicitat studenților de la Stanford să își șteargă conturile de Facebook.

Acton, acum șeful Signalului, rivalul non-profit al WhatsApp, l-a criticat pe CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, pentru tranzacționarea datelor personale ale utilizatorilor pentru venituri, permițând anunțuri pe platforma sa.

El a cerut acum ca oamenii să respingă Facebook prin ștergerea tuturor aplicațiilor care au legătură cu acesta de pe smartphone-urile lor și alte dispozitive.

Acesta este ca un avertisment care vine în contextul în care Facebook a fost în centrul atenției al mai multor scandaluri privind confidențialitatea datelor.

Nu este pentru prima oară când Acton susține ștergerea aplicației. Anul trecut, acesta a postat pe Twitter: „Este timpul. #delete facebook” în urma eșecului Facebook cu o companie de consultanță politică.

Datele a 87 milioane de utilizatori au fost accesate necorespunzător de Cambridge Analytica, această acțiune fiind strâns legată de campania prezidențială a lui Donald Trump din 2016.

Facebook se confruntă, de asemenea, cu o serie de procese și anchete de reglementare cu privire la practicile sale de confidențialitate, inclusiv investigații în curs de desfășurare efectuate de Comisia Federală pentru Comerț din S.U.A., Comisia pentru Valori Mobiliare și de Burse și două agenții de stat din New York.

În 2014, Acton a vândut Whatsapp lui Mark Zuckerberg pentru suma de 19 miliarde de dolari (15 miliarde de lire sterline) și a renunțat la planurile de introducere a anunțurilor publicitare pe aplicație.

Într-un discurs la Universitatea Stanford din California, Acton a spus: „Am avut 50 de angajați și a trebuit să mă gândesc la ei și la banii pe care i-ar face din această vânzare.”

„Trebuia să mă gândesc la investitorii noștri și trebuia să mă gândesc la miza mea. Nu aveam deplina putere pentru a spune nu nici dacă aș fi vrut.”

Jan Koum, co-fondatorul companiei WhatsApp, a părăsit și Facebook în 2018, deoarece nu a fost de acord cu modul de abordare asupra datelor și a confidențialității utilizatorilor.

Cei doi fondatori ai Whatsapp au încercat să găsească o modalitate de a monetiza WhatsApp fără a bombarda utilizatorii cu anunțuri.

El a spus că a impus un model de afaceri care ar percepe utilizatorilor WhatsApp 1 $ pe an pentru a utiliza aplicația, așa cum a făcut compania în primele sale zile.

„Nu este un mod extraordinar de a face bani, dar dacă ai un miliard de utilizatori … atunci vei avea un venit anual de 1 miliard de dolari.”, a spus Acton.

Într-un interviu acordat Forbes, Acton a descris modul în care Facebook a stabilit obiective pentru WhatsApp pentru a atinge o rată a veniturilor de 10 miliarde de dolari în decurs de cinci ani.

El a vorbit, de asemenea, despre planurile companiei de a oferi afacerilor modalități de a comunica direct cu utilizatorii, informează Dailymail.

Te-ar putea interesa și: