Fiţe de închiriat

În Statele Unite au apărut firme specializate de la care se pot împrumuta genţi de firmă pentru câteva sute de dolari pe săptămână.

Femeile mai puţin norocoase din punct de vedere financiar, dar dornice să epateze purtând o poşetă de marcă îşi pot vedea acum visul cu ochii. În loc să cumpere o geantă de firmă, care costă până la 10.000 de dolari, doamnele şi domnişoarele pot să închirieze poşetele după care tânjesc, relevă AFP.

Acest lucru este posibil graţie unor website-uri înfiinţate în Statele Unite ale Americii special pentru „închirieri poşete“. Genţi Yves Saint-Laurent, Balenciaga, Vuitton, Marc Jacobs sau Chanel sunt gata de împrumutat pentru o săptămână sau pentru o lună. Magazinele de închiriat funcţionează exact ca acelea de vânzări. Înscrieri pe liste de aşteptare Există o fereastră de căutare, fotografii ale genţilor, preţurile, un coş de cumpărături şi instrucţiunile pentru plată. Preţurile variază de la un website la altul.

De pildă, pe www.bagborroworsteal. com închirierea unei genţi Bottega Veneta din piele împletită costă 90 de dolari pe săptămână. Persoanele abonate beneficiază însă de reduceri. Astfel, acestea pot închiria o poşetă „Kelly“, marca Hermes, pentru 500 de dolari pe săptămână.

Pentru ceilalţi, preţul este de 1.760 de dolari. În ciuda preţului, poşeta „Kelly“ (care a fost botezată după actriţa Grace Kelly, pentru aceasta fiind creat altminteri modelul, în anii ’50) se numără printre cele mai căutate. Pentru a închiria o astfel de piesă, doamnele trebuie să se înscrie pe liste de aşteptare. Femeile pot opta însă şi pentru modelul „Birkin“ (după numele actriţei Jane Birkin).

Preţul: 1.700 de dolari pe săptămână. Un alt website care s-a dovedit un succes este www.frombagstoriches. com, al cărui nume face trimitere la zicala „from rags to riches“ (în trad., de la zdrenţe la bogăţie). Lansat în ianuarie 2004, după trei luni de teste, de către Samuel Mangiere şi Kara Richter, website-ul şi-a dublat vânzările în fiecare an. 2008 se anunţă şi mai promi- ţător. Printre piesele-vedetă ale acestui an se numără o „paporniţă matlasată“ marca Chanel (299 de dolari pe lună), o sacoşă Louis Vuitton (139 de dolari pe lună) şi o poşetă de seară Gucci (85 de dolari pe lună). PROFILUL CLIENTELOR Modeste, dar cochete Întreprinzătorii susţin că aceste website- uri au zeci de mii de cliente. Consumatoarea tipică este femeia între 20 şi 55 de ani, cu un venit anual de 60.000 de dolari, dacă este necăsătorită, şi 125.000 de dolari, dacă are o familie. Patronii unor website-uri mărturisesc că şi anumite vedete preferă să închirieze genţi în loc să le cumpere.

Totuşi, nimeni nu vrea să sufle o vorbă despre identitatea starurilor care se afişează cu poşete de împrumut. La fiecare comandă, clientele închiriază până la trei produse, iar la returnare, poşetele trec prin trei verificări succesive, întreprinzătorii dorind să se asigure că nu au fost înlocuite cu falsuri.