Firmele mari şi mijlocii şi sediile secundare ale acestora sunt obligate să depună electronic declaraţiile fiscale aferente lunii octombrie, reaminteşte Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).
Contribuabilii mijlocii sunt acele societăţi care au avut, anul trecut, o cifră de afaceri cuprinsă între 6,7 milioane lei şi 70 milioane lei. Contribuabilii mari sunt companiile care au realizat, în anul precedent, afaceri de peste 70 milioane lei.
Astfel, până pe 25 noiembrie, aceste companii trebuie să transmită prin intermediul Sistemului Electronic Naţional, următoarele declaraţii: 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat", 101 "Declaraţie privind impozitul pe profit", 102 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale", 120 "Decont privind accizele", 130 "Decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă", 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată", 301 "Decont special de taxă pe valoarea adăugată", 390 VIES "Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare" şi 710 "Declaraţie rectificativă".
Semnătură electronică
Aceste declaraţii se depun prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Pentru a fi valabile, documentele trebuie semnate cu ajutorul certificatului calificat emis de unul dintre cei trei furnizori acreditaşi special să emită semnătura electronică. Este vorba de SC Certsign SRL, SC Digisign SA şi SC Trans Sped SRL.
Societăţile din România, indiferent de cifra de afaceri, pot depune declaraţiile la Fisc prin portalul e-guvernare din aprilie 2007. Până la 1 mai 2008, certificatul digital era emis gratuit de către autorităţile fiscale.