„Firma de asigurări nu vrea să plătească facturile la spital”

După articolul de săptămâna trecută din pagina de Protecţia Consumatorului, în care o bu cureşteancă acuza firma de asigurări RAI că nu i-a plătit o consultaţie medicală în Bulgaria, mai mulţi cititori au reclamat siutaţii similare.

Un caz este şi cel al lui Dumitru Dolha, un bătrân care, la începutul acestui an, a plecat în Statele Unite să-şi vadă fiul. În timpul vizitei, bătrânul a făcut embolie pulmonară şi a ajuns la spital. Cu toate că încheiase o asigurare medicală la firma RAI, i s-a refuzat plata facturilor de peste 60.000 de dolari la spitalul din SUA pe motiv că avea boala dinaintea plecării în călătorie. Fiul bătrânului a fost nevoit să facă o înţelegere cu spitalul pentru a plăti în tranşe spitalizarea tatălui său.

Internat o săptămână

La două săptămâni de la momentul în care a ajuns în SUA, Dumitru Dolha a căzut la 50 de metri în faţa casei fiului. „A prezentat simptome de infarct. Doar la spital şi-au dat seama că făcuse embolie pulmonară. A stat internat în jur de o săptămână. Medicii din SUA au spus că şederea pe o perioadă îndelungată pe scaunul avionului poate duce la formarea de cheaguri de sânge în partea de jos a picioarelor.

Acestea pot ajunge în plămâni şi pot provoca infarct. Aşa se explică cum a ajuns tatăl meu în această stare”, susţine Alin Dolha. Acesta mai spune că firma de asigurări RAI refuză să plătească facturile de la spitalul unde a stat internat, motivând că bărbatul era predispus dinaintea călătoriei la această boală.

Fiul bărbatului ne-a trimis o adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie al bătrânului care arată că Dumitru Dolha „nu a suferit de boli tromboembolice”. „Ceea ce înseamnă că tatăl meu nu a avut nicio boală care să provoace formarea de cheaguri de sânge care să ajungă în plămâni şi să-i cauzeze embolia pul monară”, susţine Alin Dolha.

Pe lângă toate acestea, Alin mai spune că, atunci când medicii din SUA au vrut să sune la numărul existent în poliţa de asigurare a bătrânului, nu au reuşit, pentru că era trecută o cifră în plus: „Nu cred că o firmă de asigurări atât de mare putea scăpa o asemenea greşeală. Mai de grabă a fost făcută intenţionat, mai ales că, pentru a primi banii, un asigurat trebuie să sune în 48 de ore din momentul accidentului”.

„Accidentul a survenit pe fondul unor afecţiuni mai vechi”

Reprezentanţii companiei de asigurări RAI spun că, în conformitate cu prevederile din contractul de asigurare, Dumitru Dolha nu beneficiază de protecţia prin asigurare la costurile medicale ocazionate de boli cronice, preexistente, precum şi de compen sări ale unor asemenea boli.

„Pe baza documentelor şi informaţiilor furnizate atât de doctorii din SUA coroborat cu informaţiile cuprinse în ade verinţa medicală eliberată de medicul de familie român, s-a concluzionat că prezentarea bărbatului la medic, pe teritoriul SUA, la data de 13.03.2007 cu internare până pe 20.03.2007 a survenit pe fondul complicaţiilor bolii cronice de insuficienţă cardiacă, de compensată cu fibrilaţie atrială, afecţiune cronică confirmată de adeverinţa eli berată de medicul de familie şi pentru care pacientul urma deja tratament specific cu Digoxin”, afirmă Andrei Bustuc, şef Serviciu juridic al companiei RAI.

Acesta mai spune că, tot în urma investigaţiilor efectuate de medicii din SUA, s-a concluzionat că bărbatul prezenta o tendinţă genetică de hipercoagulabilitate a sângelui, fapt ce a condus la apariţia unor trombi (cheaguri de sânge) ce au provocat tromboza venoasă. CITIŢI ŞI:

„Mi-au reţinut maşina în service”

În sprijinul cititorilor

  • În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.