Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, i-a solicitat ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, sprijinul pentru implementarea unui proiect care prevede microbuze școlare pentru școlile din Capitală. Gabriela Firea a discutat despre acest proiect la o întâlnire pe care a avut-o miercuri cu primarii de sector. Aceasta a mai precizat că proiectul este în faza de pilot și că va funcționa mai întâi la Școala 195, unde învață 2500 de elevi.
„Doar o propunere am să-i aduc la cunoştinţă doamnei ministru Ecaterina Andronescu şi însoţită de rugămintea de a ne sprijini pentru implementarea unui proiect care considerăm că va ajuta la fluidizarea traficului sufocant din Capitală şi bineînţeles ne va ajuta şi pe noi în lupta împotriva poluării. (...)
Am demarat un proiect pilot, suntem pe cale de a finaliza la Şcoala 195 din sectorul 3 al Capitalei, care are aproape 2.500 de elevi, una dintre cele mai mari şcoli din ţară, nu doar din Capitală, şi unde o pondere importantă o reprezintă elevii care nu vin din zonă, deci nu vin din cartierele care aparţin de sectorul 3 şi atunci ne-am gândit că ar fi o soluţie viabilă şi care să nu-i supere pe părinţi - pentru că foarte mulţi au de fapt flotant, deci nu au domiciliu, au reşedinţă în zonă - să punem la dispoziţie din partea Primăriei Generale un număr suficient de microbuze şcolare, cu acceptul părinţilor fireşte, astfel încât în fiecare dimineaţă şi după-amiază să nu se mai adune mii de maşini pe o străduţă îngustă dintr-un cartier din Bucureşti, replicând acest proiect pilot, fireşte, la cât mai multe şcoli din Capitală", a spus Firea în cadrul Adunării Generale a Asociației Municipiilor din România, informează agerpres.ro
Ea a menţionat că în cele peste 200 de şcoli din municipiul Bucureşti vin elevi nu doar din municipiu, ci şi din zona metropolitană, din judeţul Ilfov şi nu numai. „Este un lucru cunoscut, nici nu ne propunem să venim acum cu o sugestie (...), spre exemplu copiii trebuie să meargă doar la şcolile din proximitate (...), îmi dau seama ce nemulţumire s-ar crea din partea părinţilor care consideră că e dreptul lor să-şi înscrie copiii la o şcoală mai bună", a afirmat edilul.
Firea a menţionat că s-a realizat şi o hartă a zonelor cu cel mare mare trafic şi cea mai mare poluare.
„Rugămintea la doamna ministru era de a ne sprijini în implementarea acestui proiect, pentru că vă mărturisesc că există o reticenţă. Vă daţi seama că suntem şi noi părinţi şi nu ne gândim să-i forţăm pe copii părinţilor care sunt mai mici, să spunem de clasa zero sau clasa întâi. Sunt convinsă că ei vor dori să vină la şcoală în continuare cu părinţii, dar poate măcar de la clasa a II-a sau a III-a până la clasa a VIII-a - pentru că elevii de liceu, de regulă, se deplasează şi singuri - cu acceptul părinţilor, să se poată realiza acest transfer de la domiciliu la şcoală şi pe urmă de la şcoală înapoi la domiciliu cu microbuzele şcolare, printr-un parteneriat dintre Primăria Generală a Capitalei, minister, inspectorat", a spus Firea.
În opinia sa, acest model este aplicat şi în alte capitale europene.
„L-am văzut şi în alte capitale europene, sunt convinsă că poate fi replicat şi la alte municipii care sunt deja foarte aglomerate, blocate de trafic, cu un număr mare de înmatriculări, mai ales că, aşa cum ştim cu toţii, după ce a fost eliminată acea taxă s-au înmatriculat nu doar în Bucureşti, ci şi în întreaga ţară din nou foarte multe rable, rable din Europa, rable poluante şi care ne creează foarte multe probleme. Oricâte măsuri de dirijare a traficului am lua, oricâte măsuri de mobilitate, oricâte supralărgiri, poduri şi extinderi de şosele am face, acestea nu vor fi niciodată suficiente până la urmă, deci trebuie să fie luate şi alte tipuri de măsuri care să limiteze traficul, în special de la prima oră a dimineţii şi de la încheierea programului", a adăugat edilul.