Fiat a adus în România, pentru modelul 500, cel mai puțin poluant motor pe benzină

Importatorul local Fiat a făcut loc în gama Cinquecento (500) celui mai puțin poluant motor pe benzină al momentului – unitatea cu doar doi cilindri 0.9 Turbo TwinAir – care emite, în medie, numai 92 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Motorul clasic, cu ardere  internă, permite încă optimizări ale consumului şi emisiilor nocive. Fiat - producătorul cu cel mai puţin poluant portofoliu de modele comercializate în Europa - demonstrează această realitate, prin intermediul celui mai nou propulsor dezvoltat la Torino.

Motorul Fiat 0.9 Turbo TwinAir cu doi cilindri, de numai 900 de centimetri cubi, lansat anul trecut, a ajuns, în această lună, și în România, în oferta gamei Fiat 500.

Cea mai accesibilă versiune Fiat Cinquecento dotată cu unitatea care emite, în medie, numai 92 de grame de dioxid de carbon pe kilometru (împreună cu o cutie de viteze automată, Dualogic), costă 13.200 de euro cu TVA inclusă.

Alte două modele care dispun de motoare cu emisii de CO2 situate sub 100 g/km sunt smart ForTwo (1.0, 61 CP, 97 g/km) și Toyota IQ (1.0, 68 CP, 99 g/km).

Fiatul 500 propulsat de motorul 0.9 Turbo TwinAir și echipat cu o cutie de viteze manuală cu 5+1 trepte este capabil să sprinteze până la 100 km/h (cu start de pe loc) în 11 secunde şi să accelereze până la viteza maximă de 173 km/h.

Consumul mediu oficial indicat de producător pentru această versiune este de numai patru litri la suta de kilometri.

Preţul minim (cu TVA) al gamei Fiat 500 este 11.600 de euro. Cea mai scumpă versiune costă, fără dotări opţionale, 15.000 de euro. Unitatea 0.9 Turbo TwinAir poate fi reglată să ofere şi 65, dar şi 105 cai-putere. În primul caz, fără ajutorul unui sistem de supraalimentare.