Google+ completează gama de servicii a Facebook şi oferă o platformă considerată mai sigură, motive pentru a atrage tot mai mulţi utilizatori.
Utilizatorii de reţele de socializare nemulţumiţi de Facebook nu aveau, până acum două luni, o alternativă reală la acesta. Însă, odată cu apariţia Google+, regula jocului s-a schimbat. Unul dintre argumentele folosite este cel al cifrelor. În două luni, Google+ a ajuns la peste 25 milioane de utilizatori, în timp ce Facebook a avut nevoie de zece luni pentru a atinge primul milion de membri, potrivit publicaţiei britanice The Telegraph.
Prin ce diferă ofertele
În primul rând, Google este un gigant care oferă, odată cu intrarea în reţea, şi accesul la toate celelalte servicii pe care le-a dezvoltat până acum. Dintre acestea se remarcă Gmail, Calendar, Docs, Chat, Picasa şi altele. Practic, Google+ este oferit în completarea unei game de servicii apreciate şi cunoscute deja de către mulţi utilizatori. De cealaltă parte însă, Facebook este liderul pieţei.
Are peste 750 milioane de utilizatori şi este cea mai cunoscută reţea de socializare. Întrebarea "Ai cont pe Facebook?" nu numai că se aude mult mai des în discuţii decât "Ai cont pe Google+?", dar tinde să devină mai populară şi decât "Ai messenger?". Dar "popular" nu înseamnă "perfect". Iar plângerile utilizatorilor de Facebook referitoare la modul greoi în care se fac setările, erorile apărute şi dificultatea de a şterge contul şi datele personale au fost tot atâtea motive de bucurie pentru Google+.
Model de business
Google+ este mai generos cu dezvoltatorii de jocuri, procentul din câştiguri luat de către gigantul online fiind de doar 5%. Facebook este mai scump, 30%, dar are avantajul liderului de piaţă. "Google ia 5%, pentru că nu are utilizatori", a afirmat sarcastic Sean Ryan, directorul Facebook care se ocupă de parteneriatele cu dezvoltatorii de jocuri. În ciuda ironiilor însă, Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a început să acorde, de două luni încoace, o atenţie tot mai mare problemelor semnalate de către utilizatori.
La doar o zi după ce Google a anunţat că jocuri precum Zynga Poker şi Angry Birds, extrem de populare pe Facebook şi sistemele cu Android, ar putea fi disponibile pe Google+, Facebook a anunţat îmbunătăţirea platformei sale de jocuri.
Totodată, Facebook a informat recent că a simplificat procedurile de setare a gradelor de expunere a informaţiilor personale. Astfel, utilizatorii pot acum să ia decizii mult mai uşor în această privinţă, după ce, anul trecut, nu s-a ţinut prea mult cont de multele plângeri care existau în acest sens, potrivit Reuters.
- Achiziţiile, arma Facebook în lupta împotriva Google