Explozie de prețuri după ce Marea Britanie a impus obligativitatea pașaportului

Explozie de prețuri după ce Marea Britanie a impus obligativitatea pașaportului

De vineri, intrarea în Marea Britanie se face numai pe bază de pașaport. Această măsură a provocat o serie de consecințe. Printre victime se numără și șoferii de TIR din România: 75% dintre aceștia nu au actul de identitate cerut.

Marea Britanie solicită obligatoriu prezentarea unui paşaport valabil pentru toţi românii care intră pe teritoriul țării cu marfă și nu numai.

"Faptul că trei din patru şoferi de tir sau camion nu au paşaport se traduce în întârzieri de livrare şi preluare marfă din Marea Britanie pentru că nu mai sunt atât de mulţi transportatori disponibili. Se vor trimite doar mărfurile care sunt urgente, importante, dar şi cele pentru care se vă plăti mai mult decât costul uzual.

La final, toată această situaţie vă genera preţuri mai mari la produsele finale. Un alt efect la nivel de industrie este că transportul către Marea Britanie vă deveni un fel de nişă. Exceptând condiţia obligatorie pentru şoferi de a deţine paşaport, transportatorii trebuie să se asigure că aceştia sunt pregătiţi şi instruiţi în ceea ce priveşte efectuarea operaţiunilor vamale.

Ne puteți urmări și pe Google News

Un alt cost crescut cu transporturile care se va reflecta către consumatorul final şi, implicit, în inflaţie. Unii dintre transportatorii care aveau rute pe Marea Britanie se vor reorienta către alte ţări, ceea ce vă duce la un surplus de camioane pe acele state. Efectul va fi cel de scădere a preţurilor de transport pe relaţiile respective", a declarat Octavian Blăjan, CEO Euro Team GB Spedition.

Peste 75% din șoferi nu au pașaport

Peste 1,2 milioane de şoferi de camion şi tir transportă marfă pe ruta România - Marea Britanie; Regatul Unit - România, iar trei sferturi (75%) dintre şoferi nu au paşaport.

"Această situaţie generează probleme suplimentare pentru transportatori. Iar aici facem referire la situaţia actuală pentru care industria transportatorilor protestează: impozitarea diurnelor şi nu numai. În cazul unor piese auto pentru maşinile produse în Marea Britanie costul vă fi crescut şi cu 5 - 10%, iar acest cost se va reflecta în preţul de achiziţie al maşinii.

În plus, termenul de livrare al respectivului autoturism vă fi întârziat şi el cu câteva săptămâni, poate chiar luni, având în vedere că, deja, statul de peste Canalul Mânecii se confruntă cu o criză a şoferilor de tir şi are nevoie de peste 100.000 de angajaţi în acest domeniu. Pentru a nu-şi pierde nici comenzile şi nici angajaţii, companiile de expedieri mărfuri vor trebui să-şi reruteze şoferii fără paşaport pe rute intracomunitare, unde actul nu este necesar, sau să le impună să-şi facă paşaport în regim de urgenţă", se arată în comunicatul citat de Agerpress.