„Patru accidente grave, în urma cărora o persoană și-a pierdut viața și alte trei au fost rănite grav, și 25 de accidente din care au rezultat 25 de persoane rănite ușor au fost provocate de trotinetele electrice”, conform unor surse din Poliția Rutieră. La aceste accidente se adaugă acum cel al femeii care a intrat, miercuri dimineață, într-o intersecție din Cluj fără să se asigure. Tânăra a fost lovită în plin de o mașină condusă regulamentar și a fost transportată la spital.

Cască de protecție, vărstă minimă de 14 ani, interzicerea circulației pe timpul nopții

Ca urmare a acestor incidente grave, Poliția Rutieră a început demersurile pentru reglementarea circulației trotinetelor electrice pe drumurile publice. În acest sens, a propus schimbarea Codului Rutier, printr-un proiect pe care EVZ îl prezintă, în exclusivitate, în rândurile ce urmează.

Astfel, trotineta electrică este definită drept un „vehicul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”.

„Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, trotinetele electrice și bicicletele vor fi conduse numai pe pista respectivă. În lipsa acestei piste, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h”, se mai arată în proiect.

Proiectul mai propune interzicerea circulația bicicletelor și a trotinetelor pe trotuar, care nu pot fi conduse pe drumurile publice decât de persoane cu vârsta de cel puțin 14 ani. O altă măsură propusă de Poliția Rutieră constă în interzicerea circulației cu aceste vehicule pe timp de noapte, pe orice drum public.

Potrivit inițiativei legislative, casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani. În cele din urmă, Poliția Rutieră mai vizează interzicerea transportului pasagerilor pe aceste vehicule.

O mie de trotinete pentru bucureșteni!

Consiliul General al Municipiului București a implementat impreună cu o firmă, în această vară, un proiect prin care s-au pus la dispoziția bucureștenilor 1000 de trotinete de închiriat, cetățenii având la dispoziție și o aplicație care o identifică pe cea mai apropiată de ei. Trotinetele sunt limitate la viteza maximă de 25 km/h, astfel încât, conform legii în vigoare, să nu fie încadrate la categorii de vehicule pentru care este necesar permisul auto.

Deputatul PNL, Sorin Dan Moldovan, a declarat, pentru EVZ, că a depus o inițiativă legislativă pentru reglementarea trotinetelor electrice: „Anumite trotinete prind o viteză de peste 25 km/h, ceea ce înseamnă că se încadrează în categoria mopedelor. Pentru a conduce un moped ai nevoie de permis auto și mai este nevoie ca acesta să fie înmatriculat. Conducerea fără permis înseamnă dosar penal. Prin inițiativa mea parlamentară definim în mod separat trotinetele electrice, astfel încât ele să nu fie asociate mopedelor”.

Attila-Zoltan Cseke, deputat UDMR, este un alt parlamentar care a venit cu o inițiativă în acest sens. Acesta a depus la Senat un proiect de lege care prevede ca vehiculele rutiere cu motor încorporat, care se deplasează cu maxim 25 km/h, să fie înmatriculate și înregistrate la Registrul Auto Român.

Poliția Română: „Acum, nu poate fi încadrată ca vehicul”. Ce reglementări se aplică

La solicitarea EVZ, Poliția Română a transmis că, în urma verificărilor efectuate, cu privire la statutul trotinetelor electrice în trafic, în prezent, cadrul legal privind circulația pe drumurile publice nu reglementează o categorie anume de vehicul în care, potrivit caracteristicilor tehnice, să poată fi încadrate.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE

Te-ar putea interesa și: