Cu numai o zi înainte de lansarea noului brand turistic şi a logo-ului, în cadrul evenimentelor dedicate Zilei Naţionale a României la Expoziţia Mondială de la Shanghai, a apărut în presă noul slogan: "Explore the Carpathian garden".
Chiar dacă reprezentaţii ministerului au infirmat informaţiile, EVZ a intra, cu câteva ore înainte de lansare, în posesia unei imagini care conţine logo-ul şi sloganul noului brand turistic. Astfel că, noul logo este reprezentat de o jumătate de frunză verde. Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului au infirmat ieri informaţiile apărute în presă, conform cărora noul brand turistic al României este "Explore the Carpathian garden". În ceea ce priveşte informaţiile privind noul logo, reprezentanţii MDRT au decalarat pentru evz.ro că acestea nu au fost furnizate de către instituţie. Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat, în urmă cu două zile în cadrul emisiunii "Naşul", că noul slogan va face trimitere la ceea ce are România competitive în acest moment: frumuseţea naturii. Însă, ieri, Elena Udrea a fost întrebată la Shanghai despre informaţiile apărute în presă. Aceasta nici nu a confirmat, dar nici nu a infirmat: "Nu am venit până la Shanghai ca să fac anunţul cu 12 ore înainte de eveniment. Puteam să fac anunţul de la Bucureşti! Am venit până aici ca să stric acum surpriza?", ar fi spus Elena Udrea, au declarat pentru evz.ro surse din delegaţia care o însoţeşte la Shanghai. Noul brand turistic al României a fost lansat la Shanghai, ca urmare a vizibilităţii deosebite a evenimentului, susţin reprezentanţii ministerului. Elena Udrea susţine că elementele din logo sunt originale Ministrul Turismului a declarat, la Shanghai, că autorităţile se află în legalitate în ce priveşte respectarea drepturilor de autor în realizarea brandului turistic al României. "Prestatorul garantează că elementele sunt originale şi nu încalcă drepturile de autor, drepturile fiind utilizate de un terţ. Din punctul meu de vedere, şi având un text în mână, Ministerul este într-o situaţie legală. Nu pot să spun cum s-a lucrat, dar avem garanţia, prin contract, că ei (creatorii brandului, n.r.) sunt responsabili şi că au respectat toată legislaţia", a declarat Elena Udrea, prezentă la lansarea brandului turistic al României la Expoziţia Mondială Shanghai 2010. Precizarea ministrului urmează apariţiei în presa din România a unor informaţii, potrivit cărora logo-ul de ţară seamănă cu cel al unei companii britanice de construcţii. Identitatea vizuală a brand-ului prezentat în cadrul Zilei Naţionale a Româniai la Shanghai este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească - frunza. În întregime, simbolul grafic intenţionează să sugereze varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale - pământ, apă, natură sălbatică, aventură, dinamism. "Sunt convinsă că brandul turistic se va clădi şi cu ajutorul industriei de turism. Cred cu tărie că România este o ţară care se poate evidenţia în rândul statelor lumii, că este o ţară frumoasă, care aşteaptă să fie descoperită. Brandul turistic scoate în evidenţă tocmai ce are România mai mai frumos, mai interesant, mai pur. Acum este timpul ca lumea să ne cunoască ca ţară a biodiversităţii şi multiculturalităţii", a mai precizat Udrea. CITIŢI ŞI:
Corespondenţa de la Shanghai de la Ziua Naţională a României