Conducerea MAI a precizat în nenumărate rânduri, în special după cazul Caracal, că agenții de Siguranță Publică trebuie să se axeze în mare parte pe relaționarea cu cetățenii și pe cazurile semnalate prin SNUAU 112. Realitatea stă cu totul altfel, susține Viorel Șeicaru, vicepreședinte al Sindicatului Național al Agențilorde Poliție (SNAP).

„Agenții nu sunt evaluați niciodată vizavi de cum au soluționat un caz 112. Sunt foarte rare cazurile când un șef de secție este interesat de relaționarea agentului din stradă cu cetățeanul și de cum a rezolvat acesta un apel de urgență.

Agentul de siguranță publică este evaluat săptămânal, lunar, trimestrial, etc, strict pe hoți prinși în flagrant. Este lesne de înțeles de ce anumiți polițiști tratează cu superficialitate intervențiile la 112 sau solicitările cetățenilor, gândul lor  este să scoată din pământ, din iarba verde un infractor, pentru că altfel vor  fi pedepsiți de șef. De aici pornesc și multe acuzații de abuz în serviciu îndreptate împotriva polițiștilor, pentru că anumite dosare sunt forțate”, a declarat, în exclusivitate pentru evz.ro, Viorel Șeicaru.

Am întrebat oficiali din Poliția Română despre situația dispozitivelor 112, la nivel national. „Nu aș putea să vă spun exact dacă în fiecare oraș funcționează acest dispozitiv. Au fost repartizate în funcție de solicitările șefilor de inspectorate județene. Ei sunt cei care gestionează activitatea în teritoriu. Însă, cu siguranță, în județul Olt, patru orașe, inclusiv Caracal, au acum stație cu operator care răspunde la apelurile 112”, a declarat, în exclusivitate pntru evz.ro, comisar șef Ramona Dabija, director al Centrulului de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR).

De ce nu sunt operaționale, totuși, în fiecare oraș, așa cum ne-au declarat oficiali STS că ar fi trebuit să se întâmple, încă din 2015?

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE