Escrocheria momentului pe internet. Atenție la ofertele mincinoase

Escrocheria momentului pe internet. Atenție la ofertele mincinoase Sursa: Arhiva EVZ

Specialiştii ne atenţionează că un nou tip de escrocherie face ravagii pe internet. Tot mai mulți români cad în plasa unor oferte mincinoase, făcută în numele unor branduri de renume.

Oamenii sunt păcăliţi să acceseze pagini false ale unor branduri renumite şi ulterior, sub pretextul că pot beneficia de oferte, sunt determinaţi să completeze date personale şi financiare.

Mulți români au rămas fără sume importante de bani, în ultima perioadă. Și asta după ce au fost păcăliți în mediul on-line. Escrocii s-au mutat în spațiul virtual, acolo unde se desfășoară foarte multe tranzacții financiare.

La ce trebuie să fim atenţi atunci când suntem în faţa calculatorului

„Atacatorii se folosesc de multiple tertipuri pentru a ne determina să executăm acţiuni care se dovedesc a fi maliţioase.

Ne puteți urmări și pe Google News

Oamenii sunt ademeniţi cu „oferte" ale unor branduri renumite. Una dintre metode presupune crearea unor pagini pe Social Media de obicei care copiază denumirea şi identitatea unor branduri cu reputaţie.

Atacatorii publică pe aceste pagini concursuri sau oferte promoţionale false.

Scopul este de a determina utilizatorii să acceseze link-uri maliţioase, introducerea unor date personale, financiare, de autentificare pe site-uri phishing folosindu-se pentru a ne convinge de un scenariu de obicei care implică iniţiative promoţionale închipuite", a atras atenţia Mihai Rotariu, purtător de cuvânt CERT-RO.

Aşadar, pentru a fi siguri că nu este vorba de o escrocherie, trebuie să verificaţi mai întâi dacă oferta respectivă există cu adevărat.

Oferta trebuie verificată dacă chiar există

„Dacă întâlniţi un concurs sau ofertă promoţională din partea unei companii, mai întâi verificaţi dacă sunteţi pe un canal oficial de comunicare.

Când interacţionaţi, raportaţi mereu către reţeaua socială astfel de conturi sau pagini false, pentru a le împiedica orice tentativă infracţională", a continuat reprezentantul CERT-RO, Mihai Rotariu.

Mai mulţi clienţi ai unor bănci din România au fost vizaţi de „mostre” de atacuri de tip phishing, prin care hackerii au utilizat identitatea vizuală a acestor instituţii.

Specialiștii de la  ProDefence au spus că prin atacuri de tip #phishing, care vizau clienţii unor bănci importante din România.