Enel solicită cereri scrise pentru plata lunară a facturilor

Câteva sute de timişoreni au reclamat compania Enel, în cursul acestei luni, la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (OPC) Timiş din cauză că noul sistem de facturare îi obligă să declare telefonic consumul de curent şi să plătească facturile doar din două în două luni.

Alarmaţi de numărul mare de reclamaţii, dar şi de ameninţările cu procesele din partea mai multor companii din oraş, reprezentanţii Enel au decis să accepte plata lunară a facturilor. Cu o condiţie: numai în cazul în care li se solicită acest lucru printr-o cerere scrisă. Mai mult decât atât, reprezentanţii Enel nu au transmis clienţilor, dar nici casierilor de la ghişeele de încasă ri noul regulament.

„Am aflat întâmplă tor de acest lucru, după ce am pierdut vreo două ore la coadă ca să plătesc curentul. Am ajuns revoltat în faţa casierei şi am întrebat-o dacă peste două luni voi avea parte de acelaşi tratament. Femeia mi-a spus că se poate achita şi lunar, dar că trebuie depusă o cerere“, povesteşte Marin Georgescu. Nu vor să plătească o factură dublă „S-au depus peste 250 de reclamaţii în nicio lună. Oamenii reclamă că, atunci când au mers să-şi achite factura, s-au trezit refuzaţi de angajaţii de la ghişeu pe motiv că Enel nu mai acceptă plata decât din două în două luni“, explică Oana Jichici, directorul OPC Timiş. La această situaţie s-a ajuns după ce compania Enel a decis să desfiinţeze departamentul de citire a contoarelor, obligându-i astfel pe clienţi să anunţe telefonic consumul de curent şi numai într-o perioadă prestabilită de 10 zile.   În acest sens, principalele motive de nemulţumire ale oamenilor sunt legate de faptul că nu sunt dispuşi să plătească o dată la două luni o factură dublă şi că mulţi consumatori nu au posibilitatea de a anunţa telefonic indicele consumului de curent aşa cum li se cere la serviciul robotizat. „Robotul ne cere la telefon, la autocitire, să spunem care este consumul şi să apăsăm tasta diez. Eu am telefon cu tambur şi nu am tasta diez. Ce fac atunci?“, spune nemulţumit Ioan T., un timişorean afectat de decizia Enel.