Ecrane pentru parcări inexistente

Primăria Capitalei plănuieşte să investească în panouri electronice, pe care să fie afişate informaţii despre parcări, deşi acestea nu au fost construite.

Indicatoare cu afişaj variabil, după modelul celor din statele vest-europene, pe care să fie postate informaţii legate de ambuteiaje, de lucrările din carosabil, dar şi de locurile libere de parcare. Cu ele vrea să împânzească străzile Alina Roman, directorul Administraţiei Străzilor, care uită însă că, spre deosebire de Amsterdam sau Viena, Bucureştiul nu are parcări nici subterane, nici supraterane.

Mai mult, deşi oraşul este împânzit de indicatoare, unele montate mai prost decât altele, iar instanţele au declarat ilegale contractele în baza cărora acestea au fost achiziţionate, Roman - supranumită „Blonda de la străzi” - mai vrea o nouă serie de indicatoare noi-nouţe. „Vor fi panouri turistice şi de orientare”, a explicat aceasta. Inventar de 1,6 milioane de euro

Astfel, proiectul ar presupune achiziţionarea unor panouri electronice, pe care să se regăsească informaţii despre locurile de parcare ce ar trebui ocupate de cele aproximativ 1.300.000 de maşini înregistrate oficial în Capitală, la care se adaugă încă o jumătate de milion care tranzitează zilnic oraşul. Doar studiul privind amplasamentul acestor „indicatoare speciale” ar urma să coste municipalitatea 1,4 milioane de lei, adică peste 331.000 de euro.

Alina Roman şi-a exprimat dorinţa de a monta panourile electronice, dar şi unele turistice şi de orientare, pe arterele principale ale oraşului.

Întrebată de EVZ câte indicatoare sunt la ora actuală pe străzile Capitalei, directoarea a răspuns scurt: „Nu ştiu!”. În caietul de sarcini elaborat pentru organizarea licitaţiei cu tema „Modernizare semnalizare verticală statică de orientare în Municipiul Bucureşti” se arată însă că „semnalizarea statică de orientare şi turistică este insuficientă”, concluzie la care - dacă ar fi să luăm în cosiderare răspunsul Alinei Roman - oficialii Primăriei Capitalei au ajuns fără niciun fundament. Pe acest fond, instituţia a anunţat că va cheltui 1,6 milioane de euro pentru a face, totuşi, un inventar al marcajelor rutiere de orientare şi turistice, dar şi pentru a stabili unde mai trebuie montate altele noi.

Istoria „junglei” indicatoarelor din Capitală este mai veche. În primăvara lui 2008, primăria a încheiat contracte cu un consorţiu format din şapte firme, acestea urmând să monteze indicatoare şi să traseze marcaje în valoare de peste 23.000.000 de euro. Montarea este aproape de finalizare, iar contractele sunt în derulare, deşi Curtea de Apel Bucureşti a decis că documentele „au fost parafate” ilegal. "Într-adevăr, instanţa a constatat nelegalitatea documentaţiilor. (...) Dacă judecătorii vor dispune şi rezilierea contractelor, le vom anula.-"Alina Roman director Administraţia Străzilor

BILANŢ

Unde sunt parcările?   Propunerea de instalare a unor panouri cu „afişaj variabil”, legate şi de parcări, vine în condiţiile în care acestea din urmă există doar pe hârtie, sub formă de proiect. E drept că edilii Capitalei s-au lăudat în ultimii ani cu „construirea” a 200.000 de locuri de parcare.

Nu este însă vorba despre construcţii supraterane sau subterane, la care să poată fi conectate panourile electronice, ci despre aşazisele „parcări în spic”, înghesuite pe marginea străzilor. Pe acestea se bat peste un milion de şoferi, iar jumătate dintre ele au fost amenajate doar în sectorul 3.