E oficial! UE au aprobat definitiv sfârşitul motoarelor termice la maşini noi, începând din 2035. România s-a abținut de la vot

E oficial! UE au aprobat definitiv sfârşitul motoarelor termice la maşini noi, începând din 2035. România s-a abținut de la vot Sursa foto: arhiva EVZ

Consiliul Uniunii Europene a votat marți, 28 martie, decizia finală în ceea ce privește proiectul interzicerii autoturismelor cu motoare diesel sau pe benzină.

Potrivit votului final al Consiliului Uniunii Europene anul de grație în care va fi implementată decizia va fi 2035.

Discuțiile au fost intense, mai multe țări anunțând faptul că se opun acestei proiect.

La votul final, mai multe țări, între care și România, s-au abținut de la vot. Polonia a votat împotriva măsurii, în tip Italia, Bulgaria sau România au anunțat că se obțin de la vot.

Ne puteți urmări și pe Google News

Reprezentantul Germania a cerut ca motoarele cu ardere interne, care vor folosi combustibili sintetici, cu poluare zero, să fie admise și după anul 2035.

Emisiile poluante se vor reduce cu 15 la sută

Noua normă, care face parte dintr-un efort mai amplu de combatere a schimbărilor climatice în UE, va accelera tranziția blocului comunitar către vehiculele electrice.

În prezent, autoturismele diesel și pe benzină sunt responsabile pentru aproximativ 15% din totalul emisiilor de CO2 din UE.

Legislația prevede ca producătorii de automobile să reducă cu 100% emisiile de carbon la mașinile noi. În practică, acest lucru înseamnă că, începând din 2035, nu vor mai putea fi vândute autoturisme noi care funcționează cu combustibili fosili convenționali.

Unele țări s-au împotrivit acestei schimbări, formând o alianță pentru a se opune modificărilor și a întârzia decizia, potrivit Antena3.

Acordul cu Germania semnat înainte de votul final

Acum, Germania a ajuns la un acord cu Comisia Europeană în ceea ce privește continuarea vânzării de vehicule care funcționează cu combustibili sintetici fără emisii de dioxid de carbon.

Acest acord permite vânzarea de vehicule cu motoare cu combustie care funcționează cu combustibili sintetici după interdicția din 2035.

În prezent, Germania are cea mai mare industrie producătoare de autoturisme dintre toate țările din Uniunea Europeană.

”Am găsit un acord cu Germania privind utilizarea viitoare a combustibililor electronici în automobile. Vom lucra acum pentru ca regulamentul privind standardele de CO2 pentru autoturisme să fie adoptat cât mai curând posibil”, a scris pe Twitter șeful CE pentru afaceri ecologice, Frans Timmermans.

Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a transmis, de asemenea, că vehiculele cu motoare cu combustie ar putea continua să fie înmatriculate după 2035, dacă folosesc combustibili care nu emană dioxid de carbon.