După Sparanghelul nemțesc, azi se perfectează Afacerea Slujnice pentru Austria

După Sparanghelul nemțesc, azi se perfectează Afacerea Slujnice pentru Austria

În Italia li se spune badante. În Austria nu știm încă cum li se zice. În această dimineață va avea loc o întâlnirea a ministrului Transporturilor cu toți factorii de decizie cu atribuții în contractarea de personal din România pentru a îngriji bătrâni austrieci. Sistemul de îngrijire a persoanelor vârstnice sau aflate în imposibilitate de deplasare din Austria se bazează în mare parte pe asistenţi medicali și îngrijitoare din România. Ca și în Afacerea Sparanghelul, înainte de a afla ministrul de resort, lucrurile au fost aranjate de alții.

Ce și când a aflat ministrul Transporturilor despre ”lucrarea” cu Austria

“Eu am văzut această comunicare publică din partea unui oficial austriac. La Ministerul Transporturilor nu există nicio solicitare oficială din partea vreunui oficial austriac pentru acel tren care să pornească din Timişoara pe data de 2 mai. Noi am cerut să facă demersurile şi am transmis adrese oficiale către Ministerul Afacerilor Externe, către ambasadă, către Ministerul Afacerilor Interne, să ne spună dacă la ei a ajuns vreo astfel de solicitare. La noi nu a ajuns”, a afirmat Lucian Bode pentru jurnaliștii care au început să întrebe ce este cu trenurile pentru ”muncitori sezonieri în Austria”.

Și a mai spus ceva important ministrul: ”Dacă vom ajunge la un acord guvernamental (cu Austria, n.r.), fiţi convinşi că nu va veni cine va dori în România cu trenul, să ia pe cine va dori din România, în gară, să-i ducă unde doresc ei. Dacă se va ajunge la operaţionalizarea unui astfel de tren, această activitate se va desfăşura după regulile statului român. Deocamdată nu avem nicio solicitare oficială, ci doar o declaraţie a unui politician din Austria, pe care o tratăm ca o declaraţie. Din punctul nostru de vedere, nimic concret”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Vestea că ministrul Bode nu știe s-a întins cu o viteză fantastică. Vineri (24 aprlie) a și primit de la partea austriacă solicitare. Documentul a făcut o buclă până să ajungă la Transporturi. Ambasada Austriei la București l-a transmis ministrului Vela, la Interne, și de acolo a ajuns la ministrul Bode. Acesta luat legătura cu ministrul Muncii Violeta Alexandru, care știa de contracte și a acceptat să vină să discute cu ministrul Transporturilor. Nici nu putea să refuze. A vorbit și la MAE, iar în această dimineață urmează să discute ce este de făcut ca lucrurile să se petreacă legal și oamenii care semnează contracte cu firme din Austria să nu aibă parte de tratamentul celor plecați la cules de sparanghel. Va purta apoi discuții și cu omologul său din Austria, pentru clarificări.

În primul rând, pentru a fi perfectat acest acord inter-guvernamental va trebui să apară o nouă ordonanță militară care să permită transportului îngrijitorilor de bătrâni la Viena. Exact cum s-a procedat și cu avioanele pentru sparangheliști. Așa s-ar explica și de ce solicitarea Ambasadei austriece a fost trimisă la MAI.

Greu de înțeles, ca și în cazul plecării în Germania, de ce totul s-a făcut parcă pe ascuns sau dintr-o mare incompetență. Cum e posibil ca autoritățile guvernamentale a două țări să angajeze recrutare de muncitori prin ambasade sau prin firme obscure din România? Cum să afle ministrul Transporturilor de la presă că un tren ”din ograda sa” va circula pe 2 mai către Viena, pentru a duce slujnice pentru bătrânii austrieci, soluție discutată, ”de principiu”, de partea străină cu șeful CFR Călători?

Vom vedea ce se va hotărî în Guvernul României.