După scandalul Mistral, Rusia își face propriile nave de asalt amfibiu

După scandalul Mistral, Rusia își face propriile nave de asalt amfibiu

Rusia va lansa construcția a două nave de asalt inspirate din navele franceze de tip Mistral, făcute de Franța pentru ruși, dar care nu au fost livrate niciodată Moscovei.

Până la sfârșitul anului 1960, marina sovietică disputea de două portelicoptere, rezultat al Proiectului 1123 / Kondor, respectiv Moskva și Leningrad.

Cu un deplasament de 17.500 tone și capabile să transporte până la 18 elicoptere, aceste nave ar fi trebuit să li se alăture celor din  Proiectul 11780.

Mai mari decât predecesoarele lor (40.000 de tone) și proiectate având la bază modelul de portavion de tip Kiev, navele Proiectului 11780 trebuiau să  fie comparabile cu portelicopterele americane din clasa Tarawa.

Ne puteți urmări și pe Google News

Totuși, acest proiect a fost întrerupt în 1991, după colapsul Uniunii Sovietice.

Când Moskva și Leningrad, au fost retrase din serviciu înainte de a fi demontate. în 1996.

De atunci, Marina Rusă a căutat să dobândească o astfel de capacitate: o navă de asalt multirol.

Astfel că Rusia a semnat un acord cu Franța, în 2011, pentru a achiziționa două BBC (nave de protective și comandament) de tip Mistral, denumite și nave portelicopter de asalt amfibiu (PHA) pentru sume de 1,2  miliarde de euro și transferuri de tehnologie la cheie.

Un astfel de contract nu putea să nu suscite rezerve în cadrul statului-major francez și al NATO, pe fondul unei afaceri de corupție care l-a făcut să cadă în dizgrație pe Anatolu Serdiukov, ministrul apărării rus care a semnat contractul.

Cu toate acestea, pentru a vinde echipament militar, este  nevoie, cel puțin, de o anumită apropiere între vânzător și clientul său.

„Logica pe care o dezvolt este în primul rând încrederea și parteneriatul strategic, aprecierea comună a situațiilor de conflict și a amenințărilor”, a explicat Jean-Yves Le Drian, fostul ministru francez al Apărării.

Or, aceste condiții nu au fost îndeplinite cu Rusia. Și anexarea Crimeei, precum și presupusa implicare a acesteia în conflictul din Donbass (sud-estul Ucrainei) au făcut ca Parisul să anuleze livrarea către Rusia a celor două nave tip Mistral ( Sebastopol și Vladivostok), care în cele din urmă au fost vândute Egiptului, cu prețul unui scandal diplomatic cu Moscova.