Drumuri făcute de mântuială. Recepţia autostrăzii A1 Lugoj-Deva, refuzată. „La covorul asfaltic au apărut nişte ravenări spre taluze, nişte fisuri”

Drumuri făcute de mântuială. Recepţia autostrăzii A1 Lugoj-Deva, refuzată. „La covorul asfaltic au apărut nişte ravenări spre taluze, nişte fisuri”

Reprezentanţii Comisiei de recepţie pentru loturile 3 și 4 ale autostrăzii A1 Lugoj-Deva au refuzat deschiderea  autostrăzii care era programată pentru luni, 12 august.

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu a anunţat că la Lotul 3 al autoatrăzii, care se întinde între Ilia şi Holdea au fost constatate neîndeplinirea condiţiilor de calitate a lucrărilor.

„S-a refuzat începerea recepţiei pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Pe lângă neconformităţi la covorul asfaltic au apărut nişte ravenări spre taluze, nişte fisuri. Sunt probleme de calitate, iar consultantul a recomandat să nu se înceapă recepţia. În această situaţie, constructorii trebuie să corecteze neconformităţile. Orium, sunt oarecum într-o situaţie fericită că nu a fost începută recepţia. Altfel puteam începe recepţia şi să o suspendăm. Atunci ar fi avut 90 de zile la dispoziţie să remedieze lucrările, iar în caz contrar le era reziliat contractul şi pierdeau garanţia de bună execuţie şi primeau şi certificat negativ”, a precizat Alin Şerbănescu.

Situaţia este foarte gravă ţinând cont că realizarea Lotului 4 este strâns legată de Lotul 3. Lotul 4 va putea fi deschis traficului rutier, în cazul în care vor fi recepţionate lucrările la cei 22 de kilometri, dar şi două bretele de la Ilia, aflate pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, acesta trebuind să fie recepţionate separat.

Ne puteți urmări și pe Google News

Lucrările pe ambele loturi au început în anul 2014 şi trebuiau finalizate, dar au fost acumulate întârzieri de peste trei ani.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.

Lotul 4, de 22 de kilometri, leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului. Asocierea Tehnostrade, Spedition UMB a construit tronsonul, iar costul iniţial al lucrărilor a fost estimat la 419,4 milioane lei fără TVA, potrivit ziarulunirea.ro