Drumul de 3,2 km pe care statul român l-a construit într-un deceniu pentru ca șoferii să se delecteze cu mititei

Drumul de 3,2 km pe care statul român l-a construit într-un deceniu pentru ca șoferii să se delecteze cu mititei

Cine avea ghinionul să circule cu autovehiculul duminica după-amiază dinspre Alexandria spre București avea de stat în coloană mulți-mulți kilometri, înainte de intrarea în Mihăilești.

E drept că aproape 10 ani, când era aproape să intre în localitate, se putea desfăta cu imaginea unui drum în lucru care ocolea Mihăileștiul și scurta chinul cu cel puțin o oră.

Evident să șoferii și pasagerii, aflați în coloană, aveau timp să se întrebe ce interese blocau construcția centurii ocolitoare.

Cea mai vehiculată versiune și cea mai credibilă era că devierea circulației din localitate ar fi nenorocit afacerile cu mititei de la ieșirea din oraș spre Alexandria.

Ne puteți urmări și pe Google News

Mihăileștiul devenise la fel de vestit pentru mititeii săi ca Brăneștiul înainte să se construiască Autostrada Soarelui...

Oficial, tergiversarea era pusă de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe seama a două firme spaniole, care contractaseră, pe rând, realizarea centurii.

„Proiectul s-a înțepenit în birocrație (relocări de utilități, exproprieri, canale evacuare ape pluviale) și mobilizarea slabă a constructorului, care au generat dispute surde între CNAIR și antreprenor (lucrări necertificate și neplătite, pasarea responsabilității, acuzații reciproce)", preciza Asociația Pro Infrastructura prin 2019.

Cine era în spatele „birocrației”? Sigur cineva care avea interese ca circulația să se desfășoare în continuare prin localitate.

Lungul drum către centura de două minute

Compania de Drumuri (actuala CNAIR) a lansat, în 2011, licitația pentru Varianta de Ocolire Mihăilești (Giurgiu - pe DN6, în apropiere de București), un drum cu câte două benzi pe sens, lung de circa 3,18 km.

Pe 3 aprilie 2012 s-a semnat contractul cu spaniolii de la Contrat Ingenieria y Obras, contract care a fost reziliat după doar șase luni.

Abia după patru ani, în aprilie 2016, s-a parafat un nou contract, tot cu o companie spaniolă: Copisa, care în doi ani a executat doar un sfert din lucrare.

În 2019, Ministerul Transporturilor a rupt contractul și a relansat licitația de execuție în 2020.

Al treilea constructor s-a mobilizat și a terminat centura ocolitoare în opt luni.

Drept urmare, Moș Nicolae le-a adus anul acesta șoferilor români, cu vreo două săptămâni mai devreme, centura ocolitoare a Mihăleștiului.

Un drum care a costat 32 milioane de lei, îl străbați în două minute și s-a construit în 10 ani.

 

 

Dacă ai date sau informaţii care pot deveni o ştire, transmite-le pe adresa pont@evz.ro