DRIVE-TEST EVZ: Broscuța Volkswagen Beetle a pus ochii pe băieți

Legendarul Beetle, pe care Volkswagen îl relansează, în această toamnă, va reveni pe şosele cu un design croit să stârnească atenţia reprezentaţilor sexului tare.

Atât de tare şi-a dorit Volkswagen să îi convingă pe jurnaliştii invitaţi la Berlin pentru lansarea europeană a noului Beetle că "Broscuţa", aşa cum este ea cunos cută în România, este de acum o maşină pentru bărbaţi încât a oferit spre testare numai… Golfuri GTI! Deşi a treia generaţie Beetle va dispune, începând din noiembrie, când va ajunge şi în showroom-urile de la noi (cu un preţ minim de aproximativ 16.000 de euro, TVA inclusă), de cinci motorizări, Volkswagen a ţinut ca prima impresie a reprezentanţilor media să fie conturată exclusiv pe seama versiunii de top – cea echipată cu unitatea 2.0 TSI – 200 CP, în esenţă, aceeaşi care pune în mişcare poate la fel de celebrul GTI compact german. Punct ochit, punct lovit Cum, în linii mari şi dincolo de designul specific – mai apropiat de ADN-ul modelului original decât cel al fostei generaţii – Beetle-ul rămâne un Golf (sau un Jetta – cu care împarte aceeaşi fabrică mexicană), n-ar trebui să vină ca o surpriză pentru nimeni constatarea că arhitectura tehnică a susţinut fără probleme pretenţiile producătorului. Suplimentar, mai multe dintre maşinile disponibile au venit dotate cu o suspensie sport, care a semnalat în habitaclu, bărbăteşte, prezenţa oricărei imprefecţiuni întâlnite pe şosea (dar care şi-a făcut, altminteri, treaba fără cusur). A doua oară - cu noroc Toată lumea ştie, probabil, că Beetle-ul (originalul din 1938) a apărut cu mult înaintea altor două modele la fel de celebre şi de îndrăgite: Fiat 500 (lansat în 1957) şi Mini (1959). Poate mai puţin cunoscut este faptul că Volkswagen s-a gândit şi a relansat Broscuţa mai devreme decât concurenţa, în 1998. BMW a reinventat Mini-ul în 2001, iar Fiat a aşteptat, pesemne, aniversarea de 50 de ani pentru a prezenta noul Cinquecento. Numai că, în timp ce ultimii doi au reuşit în demersul lor de prima oară, producătorul german a avut nevoie de două încercări. Al doilea Beetle nou surprinde (mai) corect spiritul modelului interbelic. Chiar dacă dimensiunile au crescut – aşa cum s-a întâmplat şi cu Mini-ul, şi cu micul Fiat – profilul maşinii a preluat proporţiile Broscuţei originale.

La interior, designerii au risipit câteva elemente clasice Beetle într-o interpretare modernă. Materialele utilizate amintesc mai mult de Jetta decât de Golf, dar nici 500, nici Mini (pe alocuri) nu duc lipsă de plastice inferioare calitativ.

Dacă Fiatul oferă cea mai autentică atmosferă retro, iar Miniul se poziţionează drept singurul model premium dintre cele trei, Beetle-ul se remarcă prin utilitate – cu cel mai generos spaţiu pentru pasageri (patru persoane pot călători împreună la fel de comod) şi un portbagaj în care chiar pot intra lucruri. Asta pe lângă îndestulătoarea infuzie de clasicism (stilistic) şi simţitoarea doză de modernitate – adusă de tehnologia Volkswagen de ultimă oră.

Rămâne de văzut dacă bărbaţii vor putea fi convinşi că noul Beetle li se potriveşte, aşa cum râvneşte Volkswagen. Faptul că destui dintre cei prezenţi la lansare nu s-au sfiit să evoce anumite similitudini estetice cu modelele unui producător care poartă numele creatorului Broscuţei ar putea fi un semn bun. CASETA TEHNICĂ

Volkswagen Beetle