DRIVE-TEST EVZ: Opel Meriva și ”covrigelul” fierbinte

Opel Meriva cu opțiunea volan încălzit, o desfătare pentru palmele tale.

Din când în când, o mașină care, la prima vedere, nu îți lăsă de înțeles că e capabilă să iasă din tiparele clasei din care face parte, te răsplătește cu o bucurie neașteptată. Nu este cazul monovolumului Opel Meriva.

Modelul german a frapat încă de la apariție cu a sa pereche de uşi posterioare cu deschidere amplă spre înapoi – o soluţie tehnică îmbrățișată doar de limuzinele Rolls-Royce.

Și totuși. Deși cele două portierele din spate sunt, fără îndoială, nu numai deosebite, ci și utile (facilitând accesul pe banchetă), o altă dotare oferită de noua Meriva ne-a mers direct la suflet, cu ocazia drive-testului efectuat în ultimele zile ale anului care tocmai a trecut.

Pe un ger aspru, după fiecare sesiune de curățare a mașinii și în lungile minute până la apariția primelor adieri amabile răspândite în habitaclu de sistemul de climatizare, o opțiune care nu este disponibilă nici pe prea multe mașini de două, trei ori mai scumpe și-a meritat toți banii. Mai exact, o parte din cei 410 euro solicitați de pachetul de iarnă, în componența căruia intră.

Chiar mai oportun decât o pereche groasă de mănuși, volanul încălzit – despre această opțiune ea este vorba – îți desfată palmele la nici 20-30 de secunde după apăsarea unui buton aflat pe consola centrală.

Este adevărat, cei mai mulți ar putea expedia cu ușurință volanul încălzit pe o lungă listă cu așa-zise ”mofturi” fără de care se poate trăi (și șofa) foarte bine și a căror singură menire ar fi aceea de a mai ciuguli niște bani de la clienții slabi de înger.

Putem pune însă pariu că aceiași ”cei mai mulți” – sau măcar cei mai mulți dintre ei – n-au avut încă ocazia de a testa ”covrigelul” încălzit într-o zi geroasă. Noi am avut șansa și, recunoaștem, am mușcat.

INFORMAŢII ESENŢIALE

Opel Meriva 1.4 Turbo Enjoy

  • Lungime/lăţime/înălţime: 4,28/1,81/1,61 metri
  • Ampatament/masă proprie: 2,64 m/1.408 kg
  • Capacitate rezervor/portbagaj: 54/400 (1.500) l 
  • Motor: benzină, 1.364 cmc, 120 CP, 175 Nm, Euro 5 
  • Transmisie: 2x4 (faţă), 5+1 M 
  • Performanţe: 11,5 (0-100 km/h), 188 km/h (vit. max.)
  • Consum oficial mixt: 6,1 l/100 km 
  • Consum în test: 7,8 l/100 km (minim), 11,4 l/100 km (maxim)
  • Emisii CO2: 143 g/km
  • Preţ cu TVA: 15.980 euro
  • Dotări (selecţie): airbaguri (frontale, laterale, cortină), ABS, ESP, geamuri faţă şi oglinzi electrice, radio- CD, pachet iarnă (volan în piele şi scaune faţă încălzite, tempomat – opţional, 410 euro), climatizare automată (opţinal, 200 euro).
  • Concurenţi: Kia Venga (1.6 – 128 CP, 13.471 euro), Skoda Roomster (1.2 TSI – 105 CP, 16.370 euro), Renault Scenic (1.6 – 110 CP, 15.700 euro), Citroen C3 Picasso (1.6 – 120 CP, 15.318 euro).