DRIVE-TEST EVZ: Citroën C-Crosser 2.2 HDi Exclusive

Citroën are tot mai mulţi colaboratori în orientul îndepărtat. SUV-ul C-Crosser dovedeşte şi el că alegerea acestora a fost făcută cu cap.

E foarte limpede, lumea s-a întors cu susu-n jos. Constructorii francezi au început să vândă SUV-uri. Avem şi un amănunt liniştitor: deocamdată, aceste vehicule 4x4 sunt mai degrabă japoneze.

Este şi cazul modelului C-Crosser oferit de Citroën spre testare săptămâna aceasta. În esenţă, Crosser-ul e un Mitsubishi Outlander, fabricat în Ţara Soarelui Răsare, restilizat şi rebranduit cu numele şi sigla Citroën. Conlucrarea cu unul dintre cei mai renumiţi producători de vehicule de teren poate fi văzută oricum, mai puţin ca un demers dezonorant pentru constructorul francez. Costurile de dezvoltare de la zero a unui nou model ar fi fost superioare, iar produsul rezultat, având în vedere experienţa proprie nulă în acest sector, s-ar fi putut dovedi necompetitiv într-un segment şi aşa foarte aglomerat.

Cea mai importantă contribuţie franceză în acest proiect se găseşte sub capotă. Citroën a furnizat motorul turbodiesel de 2.2 litri şi 156 de cai-putere, destul de gălăgios la ralanti, dar deosebit de harnic şi silenţios atunci când e pus la treabă. Acesta e doar unul dintre motivele pentru care C-Crosser se prezintă mai vioi decât te-ai aştepta să fie o maşină de peste 1.700 de kilograme şi o înălţime mai mare de 1,7 metri. Celelalte sunt şasiul şi sistemul de tracţiune integrală oferite de partea japoneză.

La capitolul spaţiu, Crosser stă la fel de bine. Până la şapte persoane pot călători împreună, graţie unei a doua banchete care poate fi extrasă din podeaua portbagajului. Locurile de pe aceasta sunt potrivite doar pentru copii, caz în care oricum zona destinată bagajelor devine ridicol de mică.

Deocamdată, Citroën România comercializează Crosser într-o singură versiune, 2.2 Exclusive. Asta înseamnă că potenţialii clienţi vor primi, vrând-nevrând, şi o mulţime de dotări destul de pretenţioase, cum ar fi tapiţeria din piele, reglajele electrice pentru scaunul şoferului, farurile cu Xenon sau CD-changer-ul.

După colaborarea cu Toyota, care s-a concretizat în reuşitul model de oraş C1, Citroën a continuat să mizeze pe Japonia şi pentru primul său SUV. E drept, ceva din „quelque chose“-ul specific mărcii s-a pierdut, dar, la fel de adevărat, experienţa şi credibilitatea câştigate s-ar putea dovedi, pe termen lung, de nepreţuit.