Interesant este că Tudorel Toader nu a făcut niciodată o astfel de analiză, în perioada în care era ministru al Justiției, și nici nu a vorbit public despre ”greșelile”, comise de PSD în ceea ce privește Justiția.

Primul loc în topul întocmit de Tudorel Toader este ocupat de celebra ordonanță 13, cu toate consecințele acesteia, cu referire directă la protestele masive care au dus rapid la decredibilzarea PSD.

Locul 2 este ocupat de Legea recursului compensatoriu, care a condus la eliberarea din închisori a unui număr important de infractori periculoși, care, eliberați, au comis alte fapte cu caracter reprobabil. ”Legea a fost inițiată în 2016, în procedura parlamentară MJ a emis aviz negativ, iar în controlul de constituționalitate a susținut neconstituționalitatea acesteia”, scrie Toader.

O altă problemă majoră, care ocupă locul trei în top este reprezentantp de refuzul de modificare a Codului penal și a Codului de procedură penală, în acord cu deciziile de neconstituționalitate.

Fostul ministru al Justiției nu l-a uitat pe deputatul Florin Iordache, președinte al comisiei speciale din Parlament pentru sistematizarea, unificarea și asigurarea stabilității legislative în domeniul justiției. ”Comisia specială s-a interpus între Guvern și Parlament denaturând procesul legislativ, sens în care oferim doar trei exemple: În iulie 2017, Guvernul a aprobat proiectul de lege, inițiat de către MJ, pentru modificare Codului penal, în acord cu deciziile CCR, precum și pentru transpunerea Directivei privind confiscarea extinsă. Proiectul de lege a fost preluat de către Comisia specială, pe care l-a modificat în mod substanțial, adăugând numeroase soluții legislative declarate neconstituționale. Pe cale de consecință, deși au trecut doi ani, Codul penal nu a fost încă modificat în acord cu deciziile CCR, iar Directiva privind confiscarea extinsă nu a fost încă transpusă în legislația națională”.

Proiectul privind grațierea și amnistia dorită atât de mult de Liviu Dragnea, este pusă acum la zid de Tudorel Toader. ”Insistențele formulate pentru promovarea OUG referitoare la amnistie și grațiere, în detrimentul proiectului de lege având același obiect de reglementare, proiect înaintat către parlament în ianuarie 2017. Trecând dincolo de competențe și normele de tehnică legislativă, se dorea un act de clemență cu puține excepții și fără limite de pedeapsă”.

Tudorel Toader mai susține că Guvernul nu poate emite ordonanțe de urgență, pentru orice aspect. ”Necesitatea îndeplinirii programului de guvernare nu poate fi invocată drept urgență pentru adoptarea unei OUG; Nu constituie urgență nici voința adoptării unor soluții legislative mai favorabile, precum: reducerea termenelor de prescripție a răspunderii penale; reducerea fracțiilor de executare a pedepselor, pentru a se putea solicita liberarea condiționată; dezincriminarea sau modificarea unor infracțiuni etc”, mai scrie Tudorel Toader, pe contul său de facebook.

Te-ar putea interesa și: