Două stele pentru Mango

Surorile Monica şi Penelope Cruz şi-au lansat prima colecţie vestimentară.

Penelope şi Monica Cruz şi-au lansat, la sfârşitul acestei săptămâni, la Istanbul, prima colecţie de modă, realizată pentru lanţul de magazine Mango, marca spaniolă de haine cu cea mai mare notorietate internaţională.

Asemănarea izbitoare dintre cele două surori, Monica şi Penelope, care în trecut a dat de furcă paparazzilor, s-a dovedit o binecuvântare pentru agenţii de marketing, care au exploatat această întâmplare pentru promovarea mai multor mărci, printre care şi Mango.

Dacă mişcarea a fost văzută de specialiştii de marketing drept o contrapondere competitivă la colecţiile lansate de Madonna pentru concurenţii de la H&M, sau de Kate Moss pentru marca Topshop, cele două actriţe spaniole văd acest contract de imagine ca pe o oportunitate sperată de a se exprima într-un domeniu care le-a tentat întotdeauna: creaţia vestimentară. O spune Monica, fostă dansatoare în trupa celebrului Juaquin Cortez, în prezent actriţă şi vedetă a televiziunii spaniole, care şi-a petrecut sfârşitul de săptămână în Turcia, pentru a participa la prezentarea primei sale colecţii. EVZ: O primă colecţie „Cruz“... Monica Cruz: Lansăm acum prima colecţie, pentru sezonul primă vară/vară 2008, sub umbrela Mango. Este o colecţie inspirată din anii ’50-’70, anii nebuni de la Saint Tropez, o serie de haine gândite în spiritul întreţinut de actriţele italiene, ca Brigitte Bardot, Claudia Cardinale sau Monica Vitti. Nu sunt interesată neapărat de curentul retro, pe cât îmi place spiritul de atunci, pe care-l găsesc şi acum la fel de actual. M-am lăsat inspirată şi de extravaganţele din lumea modei a anilor ‘90, admir seria de aur Cindy Crawford, Linda Evanghelista sau Naomi Campbell, „mărcile“ perioadei care producea pe atunci celebrităţi în modelling. Din toate aceste gânduri s-a născut o colecţie în patru categorii, cea colonială, un „safari“ retro cu „amprenta“ anilor ’70 şi ceva motive etno, „Jocuri de culori“, o serie de haine care împrumută ceva din glamul anilor ’70, „New Graphic“ - o serie sport şi „Urban Gipsy“, câteva ţinute de stradă, de asemenea croite în stilul anilor ‘70. Colecţia „Monica&Penelope Cruz“ a ta a fost văzută mai degrabă ca o strategie de marketing... Cred că raţiunile de marketing sunt, de fapt, mai puţin importante. Sunt fericită că mi s-a dat ocazia să lucrez în modă, o chestie pe care mi-o doresc de foarte multă vreme. Sigur că nu sunt un creator de modă şi nici nu mi-am propus să fac din asta o carieră. Persoanele publice însă, ca urmare a vizibilităţii lor, pot lansa tendinţe. Pe mine, de pildă, mă încântă ce face Madonna pentru H&M sau Kate Moss pentru Topshop şi, ori de câte ori am ocazia, intru în aceste magazine să văd ce au mai creat ele. Cu această primă colecţie pe care o semnez cu sora mea, Penelope, nu mă simt neapărat în concurenţă cu ele, ci mai degrabă alături de ele, o încercare de a adăuga o viziune în lumea modei. Penelope îţi e model în toate... Legătura mea cu Penelope este puternică şi, dacă s-a spus că ea este un model pentru mine, probabil că nici nu s-a greşit prea mult. Legăturile dintre noi două nu sunt doar cele de sânge, este o relaţie magică, profundă, specială. Penelope este persoana la care mă raportez în permanenţă, pentru că ea, pe lângă extraordinarul său talent, este un om muncitor şi foarte consecvent. Ea este cea care, într-un anume fel, m-a educat, ea este cea care m-a înţeles de-a lungul timpului, ea este cea care m-a sfătuit. Penelope e o şcoală pentru mine. Ţi-a fost model mai ales în cariera ta de actriţă... Desigur, mai ales că asta mă preocupă acum. Rolul Silvia J·uregi din varianta spaniolă a serialului de televiziune „Un pas înainte“ a fost o experienţă necesară, dar în acest moment sunt implicată în mai multe proiecte de film. După rolul Tabitha din filmul „La Inchiesta“, un film al regizorului Giulio Base, am acceptat mai multe oferte, începând cu „Caminando“, un film al regizorului Daryl Matthews, rolul Clemencia în filmul „All Inclusive“, al regizorului Rodrigo Ortuzar, şi un film franţuzesc, al regizorului Pascal Caubet, „Last Houre“, în care am rolul detectivului Rosa Mulero.

Una dintre cele mai grozave experienţe ale anului trecut a fost, însă, rolul Esmeralda în filmul „Asterix şi Obelix la Jocurile Olimpice“. Apariţia mea a fost foarte scurtă şi, din raţiuni de economie a producţiei, a fost eliminată din varianta pentru marele ecran, însă va putea fi văzută în varianta de DVD care va fi lansată în curând. Pomenesc acest rol pentru că, pentru mine, a fost mai mult decât un simplu angajament. Mi-a amintit de copilările, de vremurile în care stăteam cu sora mea, Penelope, ore întregi pentru a urmări desenele animate „Asterix şi Obelix“. Îmi amintesc fascinaţia de atunci şi apoi, mai târziu, abia dacă mi-a venit să cred că devenisem parte din filmul meu preferat din copilărie. COMPETIŢIE Viitorii concurenţi în România: H&M şi Gap Dacă Turcia reprezintă cea de-a treia piaţă de desfacere, ca importanţă, pentru lanţul de magazine Mango (cu 33 de magazine deschise şi un bilanţ al anului 2007 de 77,3 milioane de euro), planurile de dezvoltare ar putea clasa România în anul 2008 pe locurile imediat următoare. Numărul de magazine Mango din România se va dubla în acest an, de la 13, la finele lui 2007, la cel puţin 28, în 2008, iar veniturile anuale ale lanţului Mango vor reflecta ritmul de expansiune: 12 milioane de euro în 2006, 19 milioane în 2007, 35 de milioane de euro estimat pentru 2008.

Concurenţa se va simţi şi în România odată cu intrarea pe piaţă a retailerului de modă H&M, moment despre care se vorbeşte, deşi nu a fost confirmat până acum de oficialii suedezi ai companiei. Într-o analiză realizată recent de compania de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield despre sectorul comercial românesc se arăta că primul H&M de la noi ar putea fi deschis până în 2010.

Dintre mărcile de îmbrăcăminte populare internaţional, interesată de România s-a mai arătat marca Gap, care va deschide un magazin în Bucureşti în 2009. Până acum nu sa pus problema deschiderii unui magazin Topshop la Bucureşti. (Adelina Vlad)