Marți, Nicolae Ciucă a primit aviz pozitiv pentru funcţia de ministru al Apărării Naţionale, la fel ca şi la precedentele două audieri, pentru Guvernul Ludovic I şi Guvernul Orban II. Un număr de 14 voturi au fost pentru avizul pozitiv. 6 voturi au fost împotriva avizului pozitiv.
În timpul audieriulor acesta a vorbit despre programele de dotare a armatei române, care, în opinia sa, sunt în grafic. Anumite probleme semnalate și cunoscute, sunt, și ele, în curs de soluționare. ”Au fost achiziţionate încă cinci avioane, urmează ca, pe baza acestei achiziţii, să se completeze o escadrilă.
Este, de asemenea, în plan achiziția și a celei de-a doua escadrile și, în felul acesta, odată cu aceste achiziții, să fim în măsură să facem transferul de tehnologie către industria de apărare, lucru care se va întâmpla la cele două locații - cea de la Bacău și cea de la București, respectiv AEROSTAR și ROMAERO. (...) Referitor la programul PATRIOT, (...) programul se plătește în funcție de tranșele de achiziții pe care noi le solicităm și de bugetarea anuală care este aprobată în CSAT.
Funcţionează de asemenea programul HIMARS, a fost demarat. Au fost de asemenea întreprinse măsurile ca, pentru ambele programe, și PATRIOT şi HIMARS, personalul să poată să meargă la pregătire, pentru că este nevoie de pregătire, este nevoie de pregătirea infrastructurii, este nevoie de pregătirea sistemului de învățământ militar pentru toată această tehnologie.
Ca atare, am spus-o cu mult timp în urmă și o reafirm în acest moment, achiziția este o parte, o etapă în programul de înzestrare, realizarea capabilității durează, pentru că este nevoie de toate aceste faze și etape prin care să ajungem ca în final să declarăm o capabilitate operațională.
Programul de platforme de camioane a fost şi acesta semnat la finele anului, conform prevederilor legale în vigoare există un termen de 90 de zile ca, între structura de la Ministerul Economiei și producător, să se finalizeze modul în care se implementează partea de offset, 80% din program trebuie să se concretizeze în offset, în capabilități de producție în România.
Cel de-al 301-lea camion va trebui să iasă de pe o poartă a unei facilități industriale din România”, a punctat Ciucă. Acesta a a răpuns și unei întrebări legate de programul Piranha V.
Transportoarele amfibii Piranha V au ajuns la București
”Într-adevăr este un program care a avut anumite probleme legate de întârziere, întârzierile au fost cauzate de relația contractuală între producător și beneficiar. Semnatarul acestui contract, Departamentul pentru Armamente este cel care răspunde de modul în care se derulează. Au avut loc mai multe întâlniri de-a lungul acestei perioade de timp.
Într-adevăr, anul trecut, trebuiau să livreze primul lot de 36 de transportoare, nu s-a întâmplat. Ne-am întâlnit cu firma G.D., s-au angajat ca, până la finele lunii februarie, să livreze 36, primul lot de Piranha V. Cele 36 de transportoare sunt la București, sunt la UMB. Într-adevăr sunt probleme legate de respectarea întru totul a prevederilor din Hotărârea de Guvern.
Chiar săptămâna trecută am avut o întâlnire cu reprezentanții firmei unde am menționat că nu acceptăm absolut nicio abatere de la ceea ce este prevăzut în hotărârea de guvern, ca atare, inclusiv partea de comunicații și informatică, trebuie să fie produsă - nu este singura, sunt și alte elemente componente ale transportorului care trebuie să fie fabricate în România.
Ca atare au termen o săptămână să vină să furnizeze un răspuns, atât Departamentul, cât și firma producătoare. La finele acestei săptămâni, vineri, primesc raportul legat de modul în care se va derula. Dacă nu se derulează, dacă nu vor merge așa cum este prevăzut în Hotărârea de Guvern se trece la măsurile care sunt prevăzute în lege”, a mai declarat ministrul propus pentru Apărare.