Dosarul primarului Clotilde Armand, „pasat” de trei procurori

Sursa foto: Arhiva EVZ

Clotilde Armand a spus recent că instanţele de judecată ar fi conduse de marionete PNL-PSD. Marți, edilul a fost acuzat de CSM că afectează imaginea justiției din România. Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 clarifică situația primarului.

Clotilde Armand, probleme cu legea

Conform Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, la dosarul primarului Clotilde au lucrat patru procurori. Dintre aceștia, trei au renunțat, cazul fiind transferat către alte instituții.

„La data de 04.11.2022, Agenția Națională de Integritate – Inspecția de Integritate a transmis organelor de urmărire penală Raportul de evaluare nr. 49614/G/II/04.11.2022, rezultând posibile indicii privind încălcarea prevederilor art. 301 Cod Penal de către Clotilde-Marie-Brigitte Armand, în calitate de Primar al Sectorului 1 al Municipiului București.

La data de 17.11.2022 s-a dispus începerea urmăririi penale in rem cu privire la comiterea infracțiunii de ”folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane”, prevăzută de art. 301 alin. (1) Cod Penal.

Cercetările penale s-au efectuat de către Serviciul de Investigare a Criminalității Economice Sector 1 București și Serviciul de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, sub supravegherea procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria sctorului 1 București.”, arată comunicatul transmis de Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1.

Clotilde Armand. Sursa foto: Arhiva EVZ

Trei procurori au renunțat la caz

„Desemnarea procurorilor s-a realizat în acord cu ordinul de serviciu emis de către prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 303/2022, Legii nr. 304/2022 și a articolului 132 alin. 1 lit. d) și k) din Regulamentul de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Hotarârea nr. 1106 din 31 august 2023 a Secției pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, după cum urmează: 

        - primul procuror desemnat să supravegheze activitatea de urmărire penală și-a încetat activitatea în cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București la data de 31.12.2022, ca urmare a delegării și, ulterior, transferului în cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul București;

        - al doilea procuror a fost desemnat să supravegheze activitatea de urmărire penală la data de 03.01.2023, încetându-și activitatea în cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București la data de 01.04.2023, ca urmare a detașării în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii;

         - al treilea procuror a fost desemnat să supravegheze activitatea de urmărire penală la data de 03.04.2023, încetându-și activitatea în cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București la data de 01.05.2023, ca urmare a transferului în cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul București;

         - procurorul care instrumentează în prezent cauza penală a fost desemnat să supravegheze activitatea de urmărire penală la data de 02.05.2023.”, arată Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1.

Clotilde Armand, acuzații la adresa organelor judiciare din România

Potrivit Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, în cursul urmăririi penale, edilul a solicitat comunicarea tuturor actelor de procedură prin intermediul unui apărător ales. Recent, Clotilde Armand a afirmat că justiția din România ar fi politizată.

„Prin ordonanţa din data de 16.08.2023 emisă de către organul de urmărire penală din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice - Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, confirmată de procuror în data de 18.08.2023, s-a dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale faţă de Armand Clotilde Marie Brigitte sub aspectul comiterii infracțiunii de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane, în formă continuată (5 acte materiale), prev. de art. 301 alin. (1) Cod Penal cu aplicarea art. 35 alin. (1) C.pen., aspecte ce au făcut obiectul comunicatului de presă din data de 29.08.2023.

 

Folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane

           La data de 08.03.2024, fiind îndeplinite condițiile prevăzute de art. 311 Cod de Procedură Penală și art. 309 alin. (1) Cod de Procedură Penală, procurorul a dispus schimbarea încadrării juridice din infracțiunea de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane, în formă continuată (5 acte materiale), prev. de art. 301 alin. (1) Cod penal cu aplicarea art. 35 alin. (1) Cod Penal în infracţiunea de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane, în formă continuată (4 acte materiale), prev. de art. 301 alin. (1) Cod Penal cu aplicarea art. 35 alin. (1) Cod Penal și punerea în mișcare a acțiunii penale față de Clotilde Armand - Primarul Sectorului 1 Bucureşti – sub aspectul comiterii infracțiunii de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane, în formă continuată (4 acte materiale), prevăzută de art. 301 alin. (1) Cod Penal cu aplicarea art. 35 alin. (1) Cod Penal.

Sursa foto: Arhiva EVZ

 

Parchetul: Inculpata a emis patru  dispoziții care au produs foloase materiale pentru sine,

Din materialul probator administrat în cauză a rezultat că în perioada mai 2022 - august 2022, în calitate de Primar al Sectorului 1 din Municipiul Bucureşti, fiind în exercitarea atribuţiilor de serviciu, ca urmare a emiterii Dispoziției nr. 715/18.02.2022 prin care s-a desemnat manager al proiectului ”Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție”, cod proiect MySMIS 152134, cod SIPOCA 1151,  în baza unei rezoluţii infracţionale unice, inculpata a emis patru  dispoziții care au produs foloase materiale pentru sine, beneficiind de majorări ale indemnizațiilor lunare în sumă de totală de 18.720 lei  (venituri brute), după cum urmează:

1. În data de 06.05.2022 a emis Dispoziția nr. 1708/06.05.2022 prin care, pentru timpul lucrat în luna aprilie 2022 în cadrul echipei de management a proiectului cod MySMIS 152134, cod SIPOCA 1151, şi-a majorat indemnizaţia lunară aferentă lunii aprilie 2022 cu suma de 3.744 lei, din care a încasat suma de 2.191 lei în contul personal, diferenţa de 1.533 lei reprezentând impozite şi contribuţii, fiind reţinută şi transferată de angajator la bugetul de stat.

Acuzații grave

2. În data de 07.06.2022 a emis Decizia nr. 2156/07.06.2022 prin care, pentru timpul lucrat în luna mai 2022 în cadrul echipei de management a proiectului cod MySMIS 152134, cod SIPOCA 1151, şi-a majorat indemnizaţia lunară aferentă lunii mai 2022 cu suma de 5.616 lei, din care a încasat suma de 3.285 lei în contul personal, diferenţa de 2.331 lei reprezentând impozite şi contribuţii, fiind reţinută şi transferată de angajator la bugetul de stat.

3. În data de 05.07.2022 a emis Dispoziția nr. 2517/05.07.2022 prin care, pentru timpul lucrat în luna iunie 2022 în cadrul echipei de management a proiectului cod MySMIS 152134, cod SIPOCA 1151, şi-a majorat indemnizaţia lunară aferentă lunii iunie 2022 cu suma de 3.744 lei, din care a încasat suma de 2.191 lei în contul personal, diferenţa de 1.533lei reprezentând impozite şi contribuţii, fiind reţinută şi transferată de angajator la bugetul de stat.

4. În data de 01.08.2022 a emis Dispoziția nr. 2853/01.08.2022 prin care, pentru timpul lucrat în luna iulie 2022 în cadrul echipei de management a proiectului cod MySMIS 152134, cod SIPOCA 1151, şi-a majorat indemnizaţia lunară aferentă lunii iulie 2022 cu suma de 5.616 lei, din care a încasat suma de 3.285 lei în contul personal, diferenţa de 2.331 lei reprezentând impozite şi contribuţii, fiind reţinută şi transferată de angajator la bugetul de stat.”, a transmis Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1.