Procurorii de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Braşov au reţinut deja 70 de persoane în dosarul şpăgilor de la CFR, urmând ca magistraţii să decidă astăzi dacă îi arestează sau nu preventiv. Rămâneţi pe evz.ro pentru a afla noi detalii despre caracatiţa şpăgilor din CFR.
UPDATE. Anchetatorii i-au împărţit pe suspecţi în două loturi de 35 şi 33 de persoane, primul lot de 35 fiind deja prezentat magistraţilor de la Tribunalul Braşov cu propunerea de arestare preventivă. Pentru două din cele 70 de persoane reţinute, procurorii nu au solicitat emiterea de mandate de arestare. Potrivit anchetatorilor, numărul total al celor vor fi audiaţi în acest dosar este de 130 de persoane. Suspecţii sunt conductori de tren, şefi de tren, controlori de bilete sau revizori de specialitate în cadrul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători "CFR Călători SA".
- ANALIZĂ EVZ. Din piramida şpăgilor la CFR lipseşte "Regina"
"Persoanele audiate în cursul zilei de joi şi cele care urmează a fi audiate sunt suspectate a face parte dintr-un grup infracţional organizat care au comis şi planificat în modalitate continuată infracţiuni de luare de mită, dare de mită, instigare la comiterea infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice, folosirea în orice mod de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii", se arată într-un comunicat al Parchetului. Pe de altă parte, raziile procurorilor nu au luat sfârşit, azi noapte fiind ridicat un alt control acuzat de luare de mită. În cursul zilei de ieri, au sosit la Braşov zeci de persoane escortate de poliţişti şi mascaţi, primii angajaţi fiind cei de la Bucureşti. Au urmat apoi loturi de angajaţi de la Iaşi, Craiova, Constanţa şi Cluj. În acest caz au fost emise 81 de mandate de aducere.
- EXCLUSIV: Echipa care le-a venit de hac şpăgarilor de la CFR."Circuitul ducea până la şefii controlorilor pe ţară"
Manualul şpăgilor la CFR: 2.000 de lei pe cursă, partea "naşului" Reporterii EVZ au dezvăluit, în ediţia de astăzi, cam cât câştigă controlorii CFR pe un traseu bun: 2.000 de lei pe cursă. Lupta cea mai mare se dă pentru "litorale", trenurile care străbat ţara de la un capăt la altul, adică de la Oradea, Arad, Timişoara spre Mangalia. Iarna, bătaia se dă pentru trenurile zăpezii. Mita merge mai departe în orice sezon. CITIŢI ŞI:
- Mihai Necolaiciuc, naşul corupţiei din CFR: "Controlorul păstrează cam 30% din şpagă, sistemul este bine pus la punct"
- Călătoria cu Naşul, hârtia de turnesol a stării societăţii nostre de mucava
- UPDATE. Peste 200 de suspecţi în "Piramida şpăgii" din CFR. Patru directori cercetaţi şi o pagubă uriaşă. Directorul CFR Călători: "Nu sunt paznicul hoţilor"
- Blatiştii de pe tren vor face muncă în folosul comunităţii
- BILET UNIC Metrorex-RATB-CFR
- CUM ESTE POSIBIL: O companie de căi ferate are profit, iar CFR are datorii