ACTUALIZAT. Secretarul de stat în Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Karoly Borbely, s-a ales cu dosar penal după ce a fost prins, duminică, de poliţiştii bucureşteni în timp ce conducea maşina având permisul de conducere suspendat. Borbely susţine că măsura reţinerii permisului a fost contestată, iar el circulă legal.
Potrivit unor surse din Poliţie, Borbely, fost ministru al Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţei, se afla, în jurul orei 12.00, la volanul unui autoturism marca BMW cu numărul de înmatriculare B 111 KRM. La intersecţia dintre Calea Victoriei şi strada Benjamin Franklin a fost oprit de un echipaj al Poliţiei Rutiere. Când i-au verificat actele, oamenii legii au constatat că avea permisul suspendat pentru o perioadă lungă de timp: 30.07 - 26.11.2010.
Specialiştii consultaţi de "Evenimentul zilei" au precizat că, potrivit articolului 86, alineatul 2 din Codul Rutier, pentru fapta sa, secretarul de stat riscă o pedeapsă cu închisoarea de la trei luni la trei ani sau amendă. Suspendarea, în baza de date a Poliţiei Rutiere
Comisarul şef Christian Ciocan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Capitalei, a confirmat pentru "Evenimentul zilei" incidentul în urma căruia s-au întocmit actele premergătoare urmăririi penale împotriva ex-ministrului Karoly Borbely.
"În data de 17 octombrie, în jurul orei 12.00, un echipaj al Poliţiei Rutiere a oprit un autoturism marca BMW care circula pe Calea Victoriei, la intersecţia cu strada Benjamin Franklin. În urma verificărilor efectuate, agenţii au constatat că domnul Karoly Borbely avea suspendat permisul de conducere până la data de 26.11.2010", ne-a declarat Ciocan.
Karoly Borbely: Am rămas mască când am aflat că am permisul suspendat
Karoly Borbely a declarat că a rămas surprins atunci când poliţiştii care l-au tras pe dreapta i-au comunicat că are permisul suspendat. "Am rămas mască. Nu eram inconştient să mă urc la volan ştiind că am permisul suspendat. Am crezut că totul este în regulă deoarece eu contestasem măsura reţinerii permisului în urmă cu peste un an de zile", a precizat pentru EVZ Karoly Borbely.
El ne-a povestit că, în iunie 2009, a fost oprit, în Sibiu, de un echipaj al Poliţiei Rutiere pentru depăşirea vitezei legale. Atunci, susţine secretarul de stat, a contestat măsura reţinerii permisului la Judecătoria Sibiu. După o lună şi jumătate de la reţinere, a subliniat el, instanţa i-a dat câştig de cauză şi a intrat, din nou, în posesia permisului. Poliţiştii au făcut, însă, recurs şi procesul a continuat.
"Am vorbit cu avocatul meu chiar acum şi procesul se află încă pe rol la Tribunalul Sibiu", susţine Borbely. El ne-a declarat că nici el şi nici avocatul nu au primit nicio înştiinţare oficială de la poliţie sau de la tribunal. Totuşi, atunci când l-au oprit, oamenii legii i-au comunicat că, pe 30.07.2010, Poliţia Rutieră fusese înştiinţată de Tribunalul Sibiu cu privire la respingerea contestaţiei referitoare la depăşirea vitezei, depuse în iunie 2009.
"Undeva a avut loc un scurtcircuit. Este o eroare undeva în sistem. Le-am comunicat şi poliţiştilor acest lucru. Nu ştiu cum a ajuns această comunicare în baza de date a poliţiştilor", a mai ţinut să precizeze Borbely.
El i-a cerut avocatului să obţină de la Tribunalul Sibiu un document care să clarifice această situaţie. A participat la Campionatul Naţional de Raliuri alături de Titi Aur
Faptul că avea permisul de conducere suspendat nu l-a împiedicat pe Karoly Borbely să participe la Campionatul Naţional de Raliuri. Împătimit al sportului pe patru roţi, Borbely este copilotul lui Titi Aur, campion naţional la raliuri.
Înscris încă de la începutul anului în competiţie, echipajul Titi Aur-Karoly Borbely s-a clasat, la finalul sezonului, pe locul 6. Însă, ultimele trei etape ale concursului (Etapa a VI-a: ţara Bârsei: 27-29 august; Etapa a VII-a: Raliul Aradului: 17-19 septembrie; Etapa a VIII-a: Raliul Iaşului: 8-10 octombrie) copilotul Borbely le-a parcurs, pe drumurile publice pe care au avut loc concursurile automobilistice, cu permisul de conducere suspendat.
"Regulamentul prevede ca pilotul şi copilotul să aibă permisele în ordine"
În Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri, stabilit de organizatori la începutul întrecerii automobilistice, se precizează că, la înscriere, echipele trebuie să aibă următoarele documente: formular de înscriere, dovada achitării taxei de înscriere, licenţele de pilot şi navigator (copilot), permisele de conducere ale pilotului şi navigatorului, certificatul de înmatriculare al automobilului de raliu, asigurarea de răspundere civilă auto (RCA).
Totodată, se prevede că, în anumite situaţii, copilotul poate să conducă autoturismul până la cel mai apropiat punct de control. "Nu ştiu să fi fost vreo situaţie în care pilotul să cedeze locul copilotului. Doar în situaţii excepţionale. Însă regulamentul prevede ca şi pilotul şi copilotul să aibă permisele în ordine iar orice modificare trebuie adusă la cunoştinţa organizatorilor", ne-a declarat unul dintre membrii Federaţiei Române de Automobilism Sportiv.