„Nu știu de unde s-a înțeles că noi în decizia noastră ne-am pronunțat că președintele nu putea să-l desemneze pe primul ministru Orban sau că președintele nu are voie să aleagă și să desemneze candidat pentru funcția de prim ministru orice altă persoană.

Ceea ce am spus noi este următorul lucru: potrivit Articolului 101, aliniatul 3 din Constituție, președintele, în caz de criză, după căderea unui guvern, propune Parlamentului candidat de prim ministru, dacă nu există un partid majoritar, o persoană care să fie degajată de dialogul dintre președinte și partidele politice, dialog care să indice o persoană capabilă să coaguleze o majoritate parlamentară care să formeze guvernul.

Deci, ceea ce am reproșat noi ca și (sic!) existență a conflictului, este faptul că persoana nominalizată,  candidatul care a fost propus, nu a fost propus pentru a coagula un guvern, ci a fost propus – cum declară candidatul – ca să pice”, a spus Valer Dorneanu, la Antena 3.

Curtea Constituţională a admis luni, cu un vot de 7-2, sesizarea formulată de Marcel Ciolacu, președinte al Camerei Deputaților, și Titus Corlățean, președinte interimar al Senatului, constatând că este neconstituţională desemnarea lui Ludovic Orban în funcţia de premier.