Zeci de agenți economici protestează la Craiova împotriva autorităților locale. Motivul? Una dintre cele mai circulate străzi, centura de sud a orașului, a fost închisă pentru reabilitare. Afacerile patronilor și locurile de muncă a 800 de salariați sunt în pericol, iar sute de șoferi fac zilnic cale întoarsă.
Inchiderea pentru modernizare a străzii Râului, șosea de uz internațional, a declanșat nemulțumirea patronilor care au firme în zonă. Aceștia spun că Primăria Craiova a decis închiderea totală a străzii, pe tronsonul de drum Popoveni - Bulevardul Nicolae Romanescu, împingându-i în faliment, deși, inițial, li s-ar fi comunicat că strada va fi inchisă doar pe un singur sens, astfel încât activitatea să nu fie afectată. "Nu înțelegem gândirea lor. În capătul străzii este semnul de acces interzis, semn care îi face pe conducătorii auto să nu mai intre pe stradă de teamă că poliţia le poate lua permisul. Afacerile ne sunt afectate de traficul blocat, iar șoferii sunt induşi în eroare de acest semn de circulaţie aflat la intersecţia cu bulevardul Nicolae Romanescu, deşi se poate merge zeci de metri buni în faţă, dupa cum se vede", a declarat Dan Fronie, reprezentant firmă. „Șeful de șantier e de negăsit “ Proprietarii firmelor spun că pierd enorm de pe urma drumului închis de Tel Drum SA, societatea care se ocupă de reabilitarea străzii Râului. Mulți dintre agenții economici mai declară că au contracte pe cel puțin un an cu clienții lor, iar alții că au export sută la sută și că penalitățile curg zilnic. Cu toate acestea, oamenii recunosc că strada are mari probleme și trebuie reabilitată. „Este nepermis ceea ce se intampla. Suntem de acord că este nevoie ca strada să fie reabilitată. Cei de la primărie ne-au spus că se va repara strada, dar că se va lucra pe un singur sens în condiţii de şantier. In plus, acest drum este trecut pe GPS. Soferii merg cum le indică aparatul. Suntem peste 20 de companii, avem angajați, avem contracte. Ce facem, intram în faliment?, se întreabă Aurel Bazgu, un alt proprietar de firmă. Poliția a dat aviz Poliția și-a dat și ea acordul, deși recunoște că cei care efectuează lucrări, adică constructorul, nu și-a făcut bine treaba în sensul că nu a pus indicatoare care să arate devierea auto pe un alt traseu. "Cel mai rău este pentru șoferii care vin din alte zone ale țării, sau pentru străini, întrucât nu cunosc zona, deși există un indicator cu semnul interzis", a adăugat Aurel Bazgu. Astfel, sute de șoferi sunt nevoiți să facă drum întors. Mulți dintre ei nu respectă însă semnul interzis și pătrund printe mormanele de materiale de construcție, deși sunt pasibili de amenzi și ridicarea permisului. 'Au adus câțiva muncitori care au spart toata strada. Seful de santier a transmis ca o sa blocheze doar un singur sens, dar muncitorii au spart toata strada. L-am tot căutat pe acest sef de santier, dar este de negăsit!', a adăugat un alt reprezentant de firmă. Constructorul ar fi de vină Reprezentanții Primăriei Craiova au încercat să lămurească problema și spun că acesul la propritățile din zonă se defășoară în condiții de șantier. Ionuț Pârvulescu, purtătorul de cuvânt al Primăriei spune că oamenii trebuie să înțeleagă faptul că este un proiect european care trebuie finalizat în 18 luni și nu se poate asfalta fără a perturba traficul din zonă. "În ceea ce privește indicatoarele, este problema constructorului, pe care trebuie să o rezolve urgent. În contract scrie clar ce are de făcut!", a precizat Parvulescu. Agentii economici au apelat la un mediator și vor merge în audiență la primarul Lia Olguta Vasilescu. Dacă acest lucru nu funcționează, ei spun că vor acţiona în instanţă municipalitatea.