Evenimentul Zilei > Social > Doliu în Formula 1. „Umbra” lui Michael Schumacher, a murit într-un accident de mașină. FOTO
Doliu în Formula 1. „Umbra” lui Michael Schumacher, a murit într-un accident de mașină. FOTO

Doliu în Formula 1. „Umbra” lui Michael Schumacher, a murit într-un accident de mașină. FOTO

 Antonia Terzi, fostul inginer de aerodinamică al echipelor de Formula 1 Williams și Ferrari, a murit în urma unui accident de mașină în Regatul Unit. Ea avea 50 de ani.

Terzi, care s-a născut în Italia, a fost cel mai bine cunoscut în cercurile Formulei 1 pentru că a fost inspirația celebrului „Walrus nose” care a apărut la Williams FW26 în 2004.

După ce a studiat aerodinamica în Italia și Marea Britanie, cariera lui Terzi în F1 a început la Ferrari, unde a lucrat sub Rory Byrne până în 2001. După ce a făcut o impresie bună, ea s-a mutat la Williams pentru a deveni aerodinamistul șef al echipei și a jucat un rol esențial în câștigarea cursei a echipei în timpul parteneriatului său cu producătorul german BMW.

A ajutat echipa să facă furori înainte de sezonul 2004, când FW26 a fost dezvăluit unicul şi fabulosul concept  „Walrus nose”

Antonia Terzi, fostul inginer de aerodinamică al echipelor Ferrari şi Williams, a murit într-un accident rutier, la vârsta de 50 de ani. Tragedia s-a produs în Marea Britanie, la data de 31 octombrie.

”Suntem profund îndurerați de dispariția fostei noastre colege și șefă în aerodinamică, Antonia Terzi. Gândurile noastre se îndreaptă către prietenii și familia Antoniei în aceste clipe grele”, au transmis cei de la Williams Racing.

Imagine

Între 1999 și 2002, Antonia Terzi a fost ”creierul” echipei Ferrari. În 2000, aceasta a dezvoltat monopostul F1-2000, cu care Michael Schumacher a cucerit al treilea titlu de campion mondial din carieră și primul cu Ferrari.

Un an mai târziu, grație monopostului F2001, dezvoltat tot cu aportul italiencei, marele pilot german a triumfat din nou în Formula 1. Între 2002 și 2004, Antonia Terzi a lucrat la Williams, apoi s-a retras definitiv din Formula 1. Antonia Terzi a rămas în istoria Formulei 1 drept prima femeie care a ocupat o poziție importantă în cadrul unei echipe.

În ultima perioadă și-a dedicat timp proiectelor academice

Terzi a fost angajat ca profesor asistent la Universitatea de Tehnologie Delft, care este cea mai veche și cea mai mare universitate tehnică publică din Țările de Jos. A lucrat la Facultatea de Inginerie Aerospațială. Unul dintre proiectele ei aflate în derulare acolo a fost Super busul, un vehicul complet electric realizat din materiale compozite, cu uși „aripi de pescăruș” și putea transporta până la 23 de pasageri.

Anul trecut, ea a fost numită profesor titular la Universitatea Națională Australiană din Canberra, unde plănuia să se mute odată ce restricțiile de călătorie cauzate de COVID s-au redus, relatează motorsport.