Evenimentul Zilei > Actualitate > Doar 35.000 de lei amendă au primit patru televiziuni pentru DERAPAJE ÎN CAMPANIE!
Doar 35.000 de lei amendă au primit patru televiziuni pentru DERAPAJE ÎN CAMPANIE!

Doar 35.000 de lei amendă au primit patru televiziuni pentru DERAPAJE ÎN CAMPANIE!

Romania TV, amenda 30.000 de lei pentru clipul Anonymous. Ce explicații au dat șefii postului

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat, ca urmare a reclamațiilor primite și a autosesizării, o serie de rapoarte de monitorizare întocmite de direcția de specialitate pentru emisiuni difuzate în campanie electorală – de posturile centrale de televiziune și de radio – în perioada 18.11 – 01.12.2016, precum și în data de 11.12.2016, ziua votului. Totodată, Direcția Monitorizare a prezentat și date statistice privind monitorizarea reflectării campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului la posturile centrale de televiziune și de radio pentru perioada 11.11-01.12.2016. Constatând încălcări ale legislației în vigoare, membrii Consiliului au decis să sancționeze următorii radiodifuzori:

– România TV – amendă în cuantum de 30.000 de lei pentru încălcarea prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu privire la obligația de a asigura informarea obiectivă a publicului, precum și a dispozițiilor art. 47 alin. (1) și art. 64 alin. (1) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. La aplicarea sancțiunii s-au avut în vedere, în special, emisiuni informative și emisiunea „Cheia zilei”, transmise în data de 09.12.2016, când s-a difuzat o înregistrare audio-video prezentată ca a fi din partea grupării de hackeri Anonymous, în cadrul căreia o voce (modificată digital) pretinde că incendiul de la clubul Colectiv a fost premeditat de miliardarul american George Soros în beneficiul lui Dacian Cioloș. Difuzarea înregistrării a fost urmată de discuții în studio, printre titlurile afișate pe ecran regăsindu-se: „ACUZAȚII-ȘOC: SOROS A PUS LA CALE TRAGEDIA DE LA COLECTIV; SOROS, TRANZACȚII DUBIOASE PENTRU FINANȚAREA OPERAȚIUNII COLECTIV; MINCIUNILE LUI CIOLOȘ, DEMASCATE ÎNAINTE DE ALEGERI; INCENDIAR: SOROS ACUZAT CĂ A REGIZAT CĂDEREA GUVERNULUI ÎN ROMÂNIA; LOVITURĂ DE STAT MASCATĂ SUB TRAGEDIA DIN COLECTIV, ADEVĂRURI ASCUNSE”. De asemenea, sancțiunea a cuprins și emisiunile „Ultima oră” din 29.11.2016 și „Alege pentru România” din 11.12.2016.

Amenda a fost propusa de Radu Herjeu. Dorina Rusu a propus initial suspendarea emisiei pentru 10 minute, aceasta fiind insa respinsa. Roxana Niculescu, directorul de programe de la Romania TV, a spus ca materialul “a fost luat de pe site-ul Anonymous”.

România TV a primit și o somație publică pentru încălcarea regulilor de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale din anul 2016 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului.

– Antena 3 – amendă în cuantum de 5.000 de lei pentru încălcarea dispozițiilor art. 46 alin. (1) și (2) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „Sinteza zilei” din 15.11.2016, în care unul dintre subiectele abordate a fost despre un magistrat cu dosar de internare la psihiatrie, prezentându-se documente, fără păstrarea confidențialității;

– Antena 3 – somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 14 lit. c) și art. 5 lit. c) din Decizia CNA nr. 592 din 18 octombrie 2016;

– B1 TV – amendă în cuantum de 5.000 de lei pentru încălcarea dispozițiilor art. 40 alin. (1) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „Dosar de politician” din 01.12.2016. Moderatorul a prezentat o fotografie cu caracter denigrator susținându-se că îl înfățișează pe un candidat USR numindu-l „candidat soroșist”, fără a respecta principiul audiatur et altera pars;

– B1 TV – somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 14 lit. c) și art. 5 lit. c) din Decizia CNA nr. 592 din 18 octombrie 2016;

– Realitatea TV – somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 5 lit. c) și art. 10 alin. (2) din Decizia CNA nr. 592 din 18 octombrie 2016.