Aproape 182.000 de formulare privind declaraţia unică au fost depuse până astăzi la ora 8:00 dimineaţa din care circa 30.000 au fost depuse on-line, a declarat şeful Fiscului, Sorin Blejnar.
Totuşi 15% din declaraţiile depuse on-line sunt invalide. Procentul declaraţilor invalide depuse la ghişeu este de numai 5%, potrivit datelor prezentate astăzi, într-o conferintă de presă, de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).
Declaraţia unică, introdusă de la 1 ianuarie 2011, include obligaţiile de plată către patru instituţii: ANAF, Casa de Pensii, ANOFM şi Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate. Astfel, formularul 112 reuneşte informaţii referitoare la impozitul pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate. Termenul limită, 25 februarie
Termenul limită pentru depunerea declaraţiei pe luna ianuarie este 25 februarie. Formularul trebuie depus de contribuabilii care au calitatea de angajatori sau sunt asimilaţi acestora.
Angajatorii din România vor putea depune această declaraţie la ghişeu doar până la jumătatea acestui an, după care depunerea pe internet devine obligatorie.
Pentru a depune declaraţia online, firmele trebuie să cumpere un certificat digital calificat de semnătură electronică emis de unul dintre cei trei furnizori autorizaţi: CertSign, DigiSign sau TransSped.
Până la 1 februarie 2011 au fost înrolate 18.000 de certificate digitale calificate pentru un număr de 73.000 de contribuabili dintr-un total de circa 470.000 de angajatori, potrivit datelor Fiscului.