Sesizare făcută la Inspecția Judiciară împotriva șefei DNA, Laura Codruța Kovesi. Ce i se IMPUTĂ acesteia

Lumea Justiției a formulat o sesizare disciplinară, depusă la Inspecția Judiciară, împotriva Laura Codruța Kovesi.

În sesizarea redactată de Lumea Justiției se observă neconcordanțele dintre afirmațele șefei DNA și declarațiilor altor părți implicate.

„Astfel, amintim ca la 27 ianuarie 2017, Laura Kovesi a dispus difuzarea unui comunicat de presa in care, intr-o replica la unele dezvaluiri de presa care vorbeau de existenta unor protocoale dintre parchete si serviciile de informatii, a tras o serie de minciuni oficiale de au inghetat apele: “Nu exista si nu a existat nici un protocol de colaborare SRI-DNA si nici protocol secret Coldea/Kovesi. Nu au existat echipe mixte SRI-procurori ori intalniri intre procurori si ofiterii de informatii in case conspirative”. Mai mult, ca si cand minciunile nu erau de ajuns, Kovesi a rasucit cutitul impotriva presei in acelasi comunicat pretinzand ca: ”Informatiile respective sunt neadevarate, ofensatoare si absurde si au menirea de a discredita activitatea procurorilor DNA... a vehicula asemenea informatii neadevarate plaseaza intr-o lumina nefavorabila nu doar procurorii DNA, ci creeaza dubii greu de inlaturat asupra legalitatii si corectitudinii functionarii intregului sistem judiciar”.

Intrucat Laura Kovesi nu e la prima minciuna oficiala redactia noastra a inteles sa formulese sesizarea disciplinara pe care o redam integral in continuare:

SESIZARE

cu privire la abaterile disciplinare prevazute de art. 99 lit. a), c), m) si t) din Legea nr. 303/2004, republicata, savarsite de:

- LAURA CODRUTA KOVESI – procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;

respectiv pentru:

a) manifestarile care aduc atingere onoarei sau probitatii profesionale ori prestigiului justitiei, savarsite in exercitarea sau in afara exercitarii atributiilor de serviciu;

c) atitudinile nedemne in timpul exercitarii atributiilor de serviciu fata de colegi, celalalt personal al instantei sau al parchetului in care functioneaza, inspectori judiciari, avocati, experti, martori, justitiabili ori reprezentantii altor institutii;

m) nerespectarea in mod nejustificat a dispozitiilor ori deciziilor cu caracter administrativ dispuse in conformitate cu legea de conducatorul instantei sau al parchetului ori a altor obligatii cu caracter administrativ prevazute de lege sau regulamente;

t) exercitarea functiei cu rea-credinta sau grava neglijenta;

solicitandu-va ca:

In temeiul art. 69 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 317/2004, republicata, sa dispuneti repartizarea aleatorie a acestui dosar in cadrul Inspectiei Judiciare a Consiliului Superior al Magistraturii;

In temeiul art. 45 alin. 3 din Legea nr. 317/2004, republicata, sa dispuneti efectuarea verificarii prealabile de catre inspectorul judiciar desemnat, a aspectelor semnalate;

In temeiul art. 45 alin. 6 lit. b) din Legea nr. 317/2004, republicata, inspectorul judiciar desemnat sa dispuna, prin rezolutie motivata, inceperea cercetarii disciplinare prealabile a procurorului LAURA CODRUTA KOVESI pentru abaterile mai sus enumerate.

In temeiul art. 47 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 317/2004, republicata, inspectorul judiciar sa dispuna, prin rezolutie scrisa si motivata, confirmata de inspectorul-sef, admiterea sesizarii, exercitarea actiunii disciplinare impotriva procurorului LAURA CODRUTA KOVESI si sesizarea Sectiei pentru procurori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii in vederea:

Excluderii din magistratura a procurorului LAURA CODRUTA KOVESI conform art. 100 lit. e) din Legea nr. 303/2004, republicata, pentru urmatoarele:

MOTIVELE SESIZARII

In fapt,

1. La data de 27 ianuarie 2017 procurorul sef al DNA Laura Codruta Kovesi, in baza prerogativelor conferite prin Art. 69, pct (2) lit. e) Regulamentul de ordine interioara al parchetului, a aprobat spre difuzare Comunicatul DNA nr. 106/VIII/3 din 27.01.2017 avand urmatorul continut:

 

„Cu referire la o serie de informatii vehiculate in spatiul public (informatiile transmise prin intermediul unor articole de presa aparute in perioada 25-27 ianuarie 2017 (in cotidianul „Evenimentul Zilei” - prin intermediul paginii www.evz.ro - si pe pagina de internet www.flux24.ro) prezentate drept dezvaluiri despre “fabricarea ori inscenarea unor dosare penale” ori “urmariri penale la ordine” facute de DNA, la initiativa si/sau cu implicarea unor politicieni si a unor persoane din conducerea Serviciului Roman de Informatii, precum si despre folosirea unor metode care exced cadrului legal, in exercitarea atributiilor de serviciu, de catre procurorul sef al DNA, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa transmita urmatoarele:

 

Informatiile respective sunt neadevarate, ofensatoare si absurde si au menirea de a discredita activitatea procurorilor DNA, fiind folosite ca o stratagema de catre persoane interesate de a formula aparari in spatiul public si nu in fata unei instante de judecata (...) Informatiile mai sus mentionate sunt in totalitate neadevarate: procurorul sef al DNA nu a participat la videoconferinte organizate de SRI, nici saptamanal, nici ocazional si nu are instalate in birou terminale speciale prin care sa poata comunica instantaneu cu SRI.

Nu exista si nu a existat nici un protocol de colaborare SRI-DNA si nici protocol secret Coldea/Kovesi.

Nu au existat echipe mixte SRI-procurori ori intalniri intre procurori si ofiterii de informatii in case conspirative.

Dosarele penale sunt instrumentate strict prin raportare la Codul penal, Codul de procedura penal si Legea 78/2000 (...)

Nici Codul de Procedura Penala, nici alta lege speciala cu aplicabilitate in urmarirea penala a infractiunilor de coruptie nu prevede implicarea unui serviciu de informatii in modul de obtinere a probelor in dosarul penal. Probele se administreaza de catre procuror si de catre ofiterii de politie judiciara in baza delegarii procurorului. Nici un ofiter de informatii nu participa la audierea de catre procuror sau politist a unui martor sau administrarea unui alt mijloc de proba (…) Prin urmare, a vehicula asemenea informatii neadevarate plaseaza intr-o lumina nefavorabila nu doar procurorii DNA, ci creeaza dubii greu de inlaturat asupra legalitatii si corectitudinii functionarii intregului sistem judiciar.

In paralel, DNA a solicitat Consiliului Superior al Magistraturii... sa faca verificari pentru a constata in ce masura, prin informatiile transmise, este afectata independenta sistemului judiciar si prestigiul magistratilor.”

 

2. La data de 30 martie 2018 a fost desecretizat si publicat pe paginile oficiale de internet ale PICCJ (www.mpublic.ro) si SRI (www.sri.ro) Protocolul nr. 003064 din 2009, clasificat Strict Secret, incheiat intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Serviciul Roman de Informatii, document semnat de:

-Laura Codruta Kovesi, in calitate de Procuror General al Romaniei;

-George Cristian Maior, in calitate de director al SRI;

-Florian Coldea, in calitate de prim-adjunct al directorului SRI;

-Tiberiu Mihail Nitu (pentru care a semnat Gabriela Scutea) prim-adjunct al Procurorului General al Romaniei;

In urma publicarii respectivului Protocol se observa ca protocolul secret negat de procurorul sef al DNA prin comunicatul de presa din 27 ianuarie 2017, a existat, contrar negarii sale oficiale; Se mai observa din textele protocolului:

-au existat “echipe mixte SRI – procurori”, contrar negarii lor;

-protocolul secret a fost semnat de Kovesi si Coldea, contrar negarii acestui fapt;

-au existat intalniri intre procurori si ofiteri de informatii in case conspirative, contrar negarii oficiale;

Asemenea minciuni sfruntate, lansate de procurorul sef Laura Codruta Kovesi prin intermediul Biroului de presa al DNA, care a difuzat catre mass media comunicatul din 27 ianuarie 2017, sunt de natura sa zdruncine iremediabil prestigiul justitiei, increderea publicului in sistemul judiciar in ansamblu sau, precum si in actul de justitie.

Ideea ca DNA e condusa de o persoana mincinoasa este de asemenea de natura sa afecteze grav imaginea acestui parchet, care ar trebui sa fie un exemplu de moralitate si corectitudine in societate.

Dezinformarea grava a presei si publicului/contribuabililor, pe o problema de maxim interes national, reprezinta o exercitare cu rea credinta a functiei detinute, si in aceeasi masura o incalcare flagranta a obligatiilor cu caracter administrativ sau impuse de legi si regulamente, dupa cum urmeaza:

Art 31, pct (2) din Constitutia Romaniei: “Autoritatile publice, potrivit competentelor ce le revin, sunt obligate sa asigure informarea corecta a cetatenilor asupra treburilor publice si asupra problemelor de interes personal”;

Art. 19 din Ghidul privind relatia dintre sistemul judiciar din Romania si mass-media, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 482 din 1 iunie 2012 - “Instantele si parchetele, potrivit competentelor ce le revin, sunt obligate sa asigure, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 544/2001 si ale Legii nr. 677/2001, informarea corecta si prompta a reprezentantilor mass-media cu privire la activitatea desfasurata.”

Fata de cele expuse, va solicitam sa declansati cercetarea disciplinara a procurorului sef al DNA si, fata de gravitatea faptelor savarsite, sa propuneti aplicarea sanctiunii disciplinare a excluderii din magistratura, potrivit art. 100 lit. e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor”, menționează sursa amintită.