Procurorii de la DNA Cluj au instrumentat un dosar pe siguranță națională care l-a vizat pe omul de afaceri Călin Mitică, patron al unor firme de reparații material rulant.
După ani de ascultări telefonice și filaje, făcute în mod ilegal de Serviciul Român de Informații, un avocat clujean, Călin Budișan le-a demonstrat procurorilor de la DNA Cluj că au încurcat și mituitul și mituitorul, într-un dosar penal care este identic pentru două societăți comerciale care reparau automotoare ale CFR, și care lucrau cu aceeași societatea intermediară, care aparținea unui director din cadrul CFR SA, Teodor Gavriș.
Concret, în speță se discută despre societățile Remarul 16 Februarie, din Cluj Napoca, și Remar SA Pașcani, primar condusă Călin Mitică și a doua de Didilă Vasile. Cele două firmei nu au nici o legătură, decât o identitate de nume. Mai mult, cele două firme au colaborat fiecare financiar cu societatea lui Gavriș, Tevpag Plan. Procurorii DNA susțin că patronul din Cluj ar fi fost de acord să plătească fictiv anumite sume de bani pentru ca Gavriș, în calitatea lui director la CFR SA să îl ajute cu câștigarea unei licitații, licitația care nu a fost câștigată de firma din Cluj.
Omul de afaceril Călin Mitică, patron al fabricii de reparații material rulant ”Remarul 16 Februarie” din Cluj Napoca, a fost acuzat de comiterea a trei infracțiuni de dare de mită, în contul firmei Tevpag Plan SRL, din București, condusă de un director din cadrul CFR, Teodor Alexandru Gavriș. Avocatul Călin Budișan a descoperit că una dintre sume, în valoare de 73.386 lei nu a fost plătită de Remarul 16 Februarie SA, din Cluj Napoca, ci de către societatea Remarsul SA, din Pașcani, reprezentată de Vasile Didilă, fratele celebrului Gruia Stoica. Cu alte cuvinte, procurorilor de la DNA Cluj le-au trebuit câțiva ani de anchetă, apoi să ceară arestarea lui Mitică Călin și a altor persoane vizate, apoi să întocmească rechizitoriul în acest dosar, fără să își dea seama de greșeala în care se află, și anume că au încurcat mituitul și mituitorul.
În cele din urmă, după mai multe memorii depuse de avocatul Budișan, procurorii DNA au renunțat la acuzația de dare de mită, în sumă de 73.386 lei, de care era acuzat Călin Mitică.
Dosar la DNA, uitat prin sertare
Între timp, dosarul lui Călin Mitică se află pe rolul Tribunalului Cluj, acesta fiind în faza administrării probelor. În dosar se discută despre relația avută de firma Remarul 16 Februarie cu CFR SA, pentru repararea unor automotoare marca Desiro și cu firma lui Gavriș, aceasta fiind deja dovedită că a existat în realitate și nu fictiv cum au susținut procurorii DNA Cluj.
În timp ce dosarul lui Călin Mitică se află pe rolul instanței, la DNA Cluj, de mai mulți ani, zace la propriu, dosarul în care se anchetează activitatea firmei Remar SA Pașcani, devenită între timp Electroputere VFU Pașcanu, în raport cu CFR și cu societatea Tevpag Plan, condusă de directorul Teodor Gavriș, dosar disjuns din cel al firmei clujene. Despre acest dosar, identic cu cu cel al lui Călin Mitică nimeni de la DNA Cluj nu mai zice nimic.
În procesul lui Călin Mitică, au fost deja audiați ca martori și angajați de la VFU Pașcani, care au recunoscut că au colaborat cu Tevpag. De exemplu, Cătălin Cornea, fost director general la VFU Pașcani în perioada 2005-2015, a declarat că: ”Fiind întrebat de instanță, arăt că am avut o colaborare cu societatea Tev Pag Plan din anul 2012 și a durat un anumit timp, dar nu pot să indic momentul de final al acestei colaborări. Nu cunosc cine deținea această societate. Această societate a furnizat piese în favoarea VFU Pașcani. Nu știu cum s-a ajuns la colaborarea cu Tev Pag Plan Srl. Am purtat discuții cu Gavriș Teodor doar cu privire la aspectele de ordin tehnic care interesau societatea noastră care era implicată în procedura de omologare”.
Un alt martor, Claudiu Hîrbu, director general adjunct la Electroputere VFU Pașcani, a declarat că: ”îmi este cunoscută denumirea de Tevpag Plan Srl întrucât am achiziționat de la această societate trei parbrize care au fost montate pe automotorul Desiro pentru că acest automotor ne-a fost predat cu parbrizele sparte. Nu îmi amintesc care din angajații Electroputere VFU Pașcani au identificat firma Tevpag Plan ca posibil furnizor de piese și componente pentru repararea automotorului. La acea dată nu cunoșteam să existe vreo legătură între firma Tev Pag Plan Srl și Gavriș Alexandru”