Din blocul fără trotuar, locatarii coboară direct în stradă

Zgomot infernal, praf, noxe şi riscul de a fi călcaţi de maşini.

De asta au parte, zilnic, locatarii blocului 57 de pe Aleea Băbeşti din cartierul Militari, pe care un „Dorel” de la o firmă de construcţii acreditată de primărie i-a lăsat fără trotuar.

Aleea din faţa blocului, altădată una dintre cele mai liniştite din Bucureşti, a fost asfaltată în toamna anului 2007. După o productivă chibzuinţă, proiectantul a decis să o lărgească până în spaţiul verde îngrădit al blocului, uitând să prevadă şi calea de acces pentru pietoni. Maşina, la doi metri de pat

„E groaznic, mai ales dimineaţa şi seara, când multe maşini o iau pe aici ca să evite traficul de pe Iuliu Maniu. Nu poţi ie şi din bloc, că te iau pe capotă maşinile care trec în viteză”, se plânge Iulian Niculescu. Vecinii lui au învăţat să fie cu ochii în patru şi să o ia repede la picior când păşesc pe mijlocul drumului. Nici să ţii ferestrele deschise nu-i chip, din cauza zgomotului, a prafului şi poluării. Dor mitoarele dau spre stradă, iar locatarii şi-au pus termopane şi geamuri duble ca să poată pune geană peste geană în patu ri le lor, aflate la doi metri de maşinile din trafic.

Dintr-o eroare demnă de bancurile cu Bulă, locatarii ar fi practic obligaţi să scoată copacii de pe spaţiul verde, ca să-şi croiască o cale de acces. Ei ar încălca însă cu bună ştiinţă legile de mediu, care interzic sub orice formă schimbarea destinaţiei spaţiului verde. „Cum să tăiem copacii? Au rămas singura noastră sursă de aer curat, unicul obstacol în faţa prafului şi noxelor”, spune Niculescu.

Răspunsuri „prompte şi la obiect” Ca în multe alte cazuri, locatarii au trimis plângeri peste plângeri la Primăria Sectorului 6, la Primăria Capitalei, la Administraţia Domeniului Public (ADP) sau la Administraţia Străzilor. Dacă unele răspunsuri precizează: „Plângerea dv. va fi trimisă mai departe” sau „Nu noi ne ocupăm de asta”, altele fac observaţii nă uci toa re. „Lucrările au fost executate cu respectarea proiectului tehnic, ţinând cont de cererile locuitorilor din zonă”, răspunde ADP Sector 6 în ianuarie 2009. Cu alte cuvinte, locatarii au fost cei care au ţinut morţiş să rămână fără trotuar.

După o nouă plângere, aceeaşi in stituţie revine, la finele lui martie, cu un răspuns şi mai aiuristic, întocmit după „o verificare pe teren”: „Vă aducem la cunoştinţă că ADP Sector 6 are în derulare un pro gram de reparaţii alei. Zona dv. este inclusă în acest program”. Sătul de astfel de răspunsuri, Iulian Niculescu a promis că va sparge asfaltul acolo unde ar trebui să fie tro tuar, ca să nu se întâmple vreo nenorocire. El a trimis noi adrese la primărie şi la Administraţia Străzilor, cerându-le instalarea unor indicatoare de limitare a vitezei sub 30 km/h şi in terdicţie pentru ma şinile de mare tonaj. În opinia sa, primăria a vrut să ofere şoferilor o alternativă la a glomeraţia de pe Iuliu Maniu, transformând abuziv o alee într-o stradă cu circulaţie intensă, pe spuza localnicilor din zonă.