Apar date noi în legătură cu campania care l-a propulsat pe Călin Georgescu. O firmă de publicitate fondată în Rusia, care a desfășurat campanii anti-Covid pe timpul pandemiei, a fost reactivată la alegerile prezidențiale din România.
O rețea de influență rusă, activă în Franța și Germania în timpul pandemiei de Covid-19, a fost desfășurată și în perioada premergătoare alegerilor recent anulate din România, potrivit Financial Times.
E relocată în Bulgaria
AdNow, o firmă de publicitate online fondată în 2014 de cetățeni ruși, cu sediul central la Moscova și cu o filială la Londra, a fost folosită într-o campanie de dezinformare despre vaccinurile occidentale împotriva coronavirusului.
Compania, acum relocată în Bulgaria, a fost activă în campanii publicitare în România și Bulgaria, în ultimii ani, mai arată documentele.
Documentele arată că, în ciuda mai multor schimbări de proprietate, AdNow are legături cu cercurile de extremă-dreapta, pro-ruse, din România, și a jucat un rol semnificativ în pregătirea terenului pentru mesajele anti-vacciniste, mistice și ultranaționaliste ale lui Călin Georgescu.
Clienții săi i-au plătit pe susținătorii lui Călin Georgescu
Această firmă a funcționat ca agent de publicitate online prin care clienții săi i-au plătit pe susținătorii lui Călin Georgescu cu reclame care au generat venituri estimate la 2 milioane de euro în ultimii ani.
Fondatoare și director general al AdNow, între 2014 și 2018, a fost Iulia Serebrianskaia, o absolventă a Universității de Stat din Novosibirsk, care a lucrat la campaniile prezidențiale ale lui Vladimir Putin și Dmitri Medvedev, iar ulterior a acționat ca director de comunicații pentru partidul de guvernământ, Rusia Unită.
Compania a fost apoi transferată unui alt cetățean rus.
În spatele acestei firme sunt însă aceiași oameni, majoritatea din Novosibirsk (Rusia), care au lucrat și la campaniile prezidențiale ale lui Vladimir Putin și Dimitri Medvedev, din 2014 și 2018, dar și pentru partidul acestora, Rusia Unită.