Dezastru în transporturi! CFR Călători anulează zeci de trenuri și explică motivele acestei decizii

Dezastru în transporturi! CFR Călători anulează zeci de trenuri și explică motivele acestei decizii

După ce a îngropat proiectele de autostrăzi din Moldova, Răzvan Cuc desfiinţează şi transportul feroviar din Bucovina, susține deputatul PNL de Suceava, Ioan Balan.

UPDATE: SNTFC „CFR Călători” S.A ne-a transmis că au fost anulate doar  sâmbăta și duminica trenurile de navetă.

Referitor la aspectele prezentate în materialul sus menţionat, pentru o informare corectă a cititorilor dumneavoastră, vă transmitem următoarele precizări:

  • Trenurile de navetă utilizate, vor circula de luni până vineri, fiind anulate în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbătorile legale.
  • Trenurile care vor fi anulate înregistrează un grad de utilizare de maxim 5- 9 călători/tren. Prin anularea acestor trenuri, NU au rămas localităţi sau secţii feroviare fără a avea un serviciu de transport feroviar de călători asigurat.

Ne puteți urmări și pe Google News

Prin anularea unor trenuri neutilizate de cetățeni și la care traficul de pasageri este foarte mic, materialul rulant rezultat este redistribuit în compunerea trenurilor care circulă pe rute mai solicitate, ca de exemplu zone cu trafic crescut de navetă.

Știre inițială

Acesta îi solicită ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să anuleze imediat ordinul prin care CFR Călători a decis să anuleze, începând din data de 13 iulie 2019, zeci de curse de călători, lăsând zeci de mii de oameni într-o izolare totală.

Balan spune că Răzvan Cuc a intrat într-o competiţie cu toţi foştii miniştri ai transporturilor de până acum şi vrea cu orice preţ ca el să fie denumit groparul infrastructurii de transport din România. „Eşecurile ministrului Cuc par să nu se mai termine. Aş enumera numai câteva dintre acestea: Autostrada Unirii este tot pe hârtie, construirea Drumului expres Suceava-Bucureşti încă nu a început, varianta ocolitoare a Municipiului Suceava e încă neterminată, iar infrastructura feroviară are termenul de utilizare depăşit de zeci de ani. În loc să construiască şi să modernizeze infrastructura rutieră şi feroviară cu banii gratuiţi de la Uniunea Europeană, Guvernul pune panouri cu ”atenţie la gropi” şi anulează circulaţia pentru zeci de trenuri de călători, deoarece CFR călători este în colaps financiar. Sărăcia şi subdezvoltarea din Bucovina provin tocmai din lipsa unei infrastructuri de transporturi rapide şi sigure”, se arată într-un comunicat transmis EVZ.

Deputatul adaugă că nu știe dacă „Răzvan Cuc urăşte Bucovina sau este doar un incompetent dovedit”.

Ministrul a avizat ordinul prin care din 13 iulie se vor anula zeci de trenuri de călători. Vor fi afectaţi românii din tot nordul ţării, de la Botoşani, Dorneşti, Dărmăneşti, Ungheni Prut, Suceava, Câmpulung Moldovenesc, Cacica, Vatra Dornei, Ilva Mică şi până la Târgu Neamţ, Paşcani şi Tecuci.

„Practic, cea mai mare parte a trenurilor de călători este anulată printr-o sigură semnătură, lăsând oamenii fără posibilitatea de a se mai deplasa.

Răzvan Cuc nu ştie că trenurile de călători asigură naveta pentru zeci de mii de oameni care merg la serviciu cu trenul şi care nu au maşini personale, autobuze regulate sau alte posibilăţi. Lui Răzvan Cuc nu-i pasă că ei îşi vor pierde locul de muncă pentru că nu vor avea cu ce să mai meargă la lucru. Cuc nici nu ştie şi nici nu-i pasă că mii de elevi merg de la sat la oraş cu trenul, ca să studieze la liceu, şi că fără aceste curse îi condamnă să nu mai aibă cu ce merge la şcoală. Cu aroganţa cu care deja ne-a obişnuit, Cuc aruncă tot nordul Moldovei într-o izolare profundă şi contribuie încă o dată la subdezvoltarea celei mai sărace regiuni din Uniunea Europeană”, susține Ioan Balan.

Deputatul îi cere ministrului Răzvan Cuc să anuleze imediat ordinul toxic prin care desfiinţează cursele regulate pentru zeci de trenuri de călători în Bucovina şi să-l demită pe cel care a avut iniţiativa.

„Dacă a fost iniţiativa sa, atunci să-şi dea chiar el demisia! Dacă PSD şi ALDE nu-l vor demite pentru a doua oară în mai puţin de doi ani pentru incompetenţă, atunci ne putem lua adio de la orice proiect de modernizare a infrastructurii în Moldova, dar şi de la fondurile europene cu care ar fi trebuit să construim autostrăzi şi căi ferate rapide”, a conchis parlamentarul.