Departamentul de Stat al SUA se amestecă în afacerile unei firme. Totul a plecat de la o marcă de bere: Este o blasfemie!

Departamentul de Stat al SUA se amestecă în afacerile unei firme. Totul a plecat de la o marcă de bere: Este o blasfemie!

Firma din Virginia dă unei beri numele unui zeu hindus. În urma presiunilor departamentului de Stat, a acceptat să suspende vânzarea băuturii, care a constituit obiect al polemicilor.

Între SUA şi India s-a aprins în aceste zile o înfruntare diplomatică din pricina punerii în vânzare, în America, a unei beri considerată de autorităţile din New Delhi drept ’’lipsă de respect pentru divinităţile hinduse’’

O firmă din statul Virginia, specializată în producţia de băuturi alcoolice, numită Olde Salem Brewing Company, a lansat recent un nou tip de ’’stout’’. Această firmă a făcut publicitate la realizarea unei beri negre derivată dintr-un amestec de ’'malţ şi lactoză’’. Nou-născuta bere, cu gust asemănător aceluia de ’’ciocolată cu lapte’’, a fost numită Hanuman.

Publicitatea pentru această bere, scoasă pe piaţă de firma din Virginia, a provocat însă imediat ’’indignarea’’ comunităţii hinduse mondiale. De exemplu, Rajan Zed, preşedinte al Universal Society of Hinduism, a etichetat ca ’’blasfemie’’ iniţiativa firmei americane, întrucât e făcută cu intenţia clară de a ’’ridiculiza o figură centrală’’ a religiei hinduse.

Ne puteți urmări și pe Google News

Hanuman (un spirit ceresc cu aspect de maimuţă) are rol de mare importanţă în poemul epic hindus Rāmāyaṇa şi e considerat de fideli ca ’’simbol al devotamentului, dreptăţii şi onestităţii’’. Rajan Zed  a evidenţiat deci faptul că utilizarea numelui unui astfel de spirit  ’’pentru a face berea mai atrăgătoare’’, ar reprezenta o găselniţă ’’extrem de ofensivă’’ faţă de credincioşii religiei în chestiune.

Natura ’’subtilă’’ a publicităţii practicată de firma americană a fost remarcată şi de autorităţile de la New Delhi. Ministrul de externe Sushma Swaraj, a somat Olde Salem Brewing Company ’’să retragă de pe piaţă’’ berea Hanuman şi să se abţină de la orice iniţiativă menită ’’să ia în derâdere figurile sacre ale unei religii milenare’’.

Firma din Virgina, ca urmare a presiunilor exercitate de departamentul de Stat al SUA, a acceptat, în sfârşit,  să suspende vânzarea berii care a devenit obiect al polemicilor. În acelaşi timp cu retragerea berii de pe piaţă, conducerea firmei a difuzat un comunicat pentru ’’a cere iertare’’ comunităţii hinduse., spunând că dând numele Hanuman, n-a avut intenţia ’’să jignească sensibilitatea’’ adepţilor cultului de origine indiană.

După cum afirmă responsabilii firmei americane, numele dat berii ’’n-are nicio legătură’’ cu figura sacră, ci a fost inspirat dintr-un cântec al unui duo mexican Rodrigo y Gabriela. Piesa citată, este expresia genului muzical ’’nuevo flamenco’’ şi se numeşte chiar Hanuman, titrează Il Giornale.