Demisie în TVR: ”Exista un soi de conflict acut și am vrut să îi pun capăt”

Demisie în TVR: ”Exista un soi de conflict acut și am vrut să îi pun capăt”

Producătorul executiv al TVR 1, Cristi Coman, care avea atribuții pe zona de știri, a demisionat de la postul public pentru a pune capăt unui conflict acut, după cum a declarat acesta pentru Paginademedia.ro.

"Au fost niște divergențe. Nepotrivire de caracter. Au fost discuții care m-au determinat să iau această decizie. "Exista un soi de conflict acut și am vrut să îi pun capăt", a declarat Cristi Coman pentru Paginademedia.ro. Întrebat la ce nivel a fost conflictul și dacă are legătură cu schimbarea directorului TVR, Coman a făcut trimitere la managementul din SRTV: ”Nu ne-am mai înțeles și am decis să mă opresc. Din moment ce divergențele au devenit acute, e mai bine așa”, a spus Coman, care a mai precizat că „au fost divergențe pe teme care au legătură cu funcționarea, cu programele, cu desfășurarea activității”, însă nu poate spune mai mult.

Cristi Coman a fost numit producător executiv la începutul acestui an, în timpul mandatului Irinei Radu. El are 20 de ani de experiență la Pro TV, Realitatea TV și la Observatorul Antenei 1.

Într-un interviu pentru Evenimentul zilei, Doina Gradea, preşedinte-director general interimar al Televiziunii Române, spunea că a descoperit un haos fără margini la nivelul managementului.

Ne puteți urmări și pe Google News

”Gândiți-vă că directorii se numesc coordonatori cu atribuții și practic nu au un mandat clar cu obiective. Ei ce să-și asume? Pentru ce să fie trași la răspundere? Vin președinții - directori generali interimari și ei se uită la noi precum nemuritorii de pe Insula Paștelui. Pe modelul: ca voi am mai văzut, noi rămânem, voi plecați”, a declarat Doina Gradea.

”Suntem la nivelul anilor 1990-200”

”Bugetul TVR trebuie să fie unul realist. Ca să funcționeze în parametrii normali, televiziunea publică are nevoie de o sumă substanțială, alta decât bugetul pe anul acesta, exceptând plata datoriilor. Trebuie să venim cu un alt model operațional de funcționare. Tehnic vorbind, în momentul ăsta suntem la nivelul anilor 1990-2000. Și tehnologia se modifică rapid. Aici nu s-au mai făcut investiții de 10-15 ani. E o prioritate ca bugetul să fie realist.   Sunt de puțină vreme angajat TVR și recunosc cinstit că nu am avut imaginea a ceea ce se întâmplă aici. Stăteam în cutiuța mea, încercam să iau cele mai bune decizii ca membru al Consiliului de Administraţie. Însă ce am constatat din primele zile de când am venit aici este că fiecare din cei aprox. 2.400 de angajați vrea să vorbească direct cu mine, trecând peste șefii lor ierarhici. Vin dintr-o corporație, cu reguli precise, unde nu stătea nimeni deasupra ta să respecți regulile, și constat aici că regulile sunt maculatură, oamenii nu vorbesc între ei. A fost șocant și m-am gândit ce să fac mai întâi”, a mai spus Doina Gradea în interviul pentru Evenimentul zilei.

”Directorii nu știu unde le sunt oamenii”

Întrebată ce a făcut în primele zile de interimat, Gradea a răspuns: ”Am luat bugetul și organigrama - să văd câți oameni sunt, unde sunt angajați – să discutăm pe ele și să vedem cum putem controla costurile. Am vrut să am imaginea a ceea ce se întâmplă din punct de vedere financiar și să controlez să nu se cheltuiească banii aiurea, să nu se irosească, noi nefiind într-o situație financiară plăcută. Astea au fost propritățile mele: controlul costurilor, al oamenilor, și apoi să înțeleg care este fluxul de lucru. În linii mari, nu pot să-l numesc chiar flux de lucru. Sunt niște obișnuițe. Am stat zilele trecute într-o ședință și am realizat că directorii de la canalul 1 și de la canalul 2 nu știu unde le sunt oamenii, nu știu când și unde le pleacă să lucreze pentru o emisiune sau alta, nu au evidența lor, nu știu ce încărcare au. Prin urmare, vom vedea unde sunt acești oameni, dacă ei vin la serviciu”.