Pentru anul 2014, Guvernul nu va finanţa, în judeţul Cluj, nici o investiţie asumată de USL în timpul campaniei electorale.
Oraşul Cluj Napoca şi întreaga Transilvanie duc lipsă de un spital regional de urgenţă, cu servicii integrate, care să asigure servicii medicale de înaltă calitate. În bugetul de stat pentru anul 2014, pentru construcţia Spitalului Regional au fost alocaţi zero lei. Construcţia a fost pe agenda USL în timpul campaniei electorale din 2012. Deputatul USL Aurelia Cristea şi-a trecut pe afişele electorale că va acorda prioritate construirii spitalului. Parlamentarul este membru al Comisiei buget finanţe din Camera Deputaţilor, dar atunci când s-a votat bugetul de stat nu a propus niciun amendament legat de această investiţie. Culmea este faptul că Guvernul Boc a alocat terenul pentru construcţia spitalului, însă USL nu a găsit bani nici măcar pentru studiul de fezabilitate. Devierea Someşului – zero lei Un alt proiect major pentru judeţ este devierea râului Someş din apropierea Aeroportului Cluj Napoca. Lucrarea este estimată la 28 de milioane de euro, din care jumătate ar trebui plătită de la bugetul de stat, iar cealaltă jumătate din fonduri europene. Fără această investiţie, proiectul privind prelungirea pistei Aeroportului Cluj nu este posibilă. Din bugetul de stat pentru această investiţie s-au prevăzut zero lei. Dacă pentru devierea Someşului nu s-au găsit bani, pentru proiecte legate de acelaşi râu, Ministerul Mediului a alocat sume importante. De exemplu, pentru obiectivul "realizarea de alternative ecologice de transport navigabiul pe râul Someş" s-au alocat peste 300.000 de lei. Parlamentarii de Cluj au uitat de judeţ În afară de un singur parlamentar de Cluj, senatorul Alin Tişe, de la PDL, niciun alt deputat sau senator ales pe listele USL nu a luat cuvântul în plenul Parlamentului şi nu a încercat să vină cu amendamente. De altfel, amendamentul adus de Tişe care se referea la acordarea pentru construcţia Spitalului Regional de Urgenţă suma de 675 de milioane de lei a fost respins cu "viteza luminii" cu 136 de voturi împotrivă. Autostrada Turda-Sebeş şi-a dublat costul Singura investiţie majoră care va fi gestionată de la Cluj este autostrada Sebeş - Turda. Deşi CNADNR a anunţat public că investiţia pentru construcţia celor 70 de kilometri de autostradă este de 550 de milioane de euro, în Legea Bugetului de Stat, la acest capitol de investiţie se arată că preţul autostrăzii este de 4,63 miliarde lei, adică puţin peste un miliard de euro. Din această sumă, finanţarea externă va fi de 3,2 miliarde de lei, în timp ce finanţarea internă va fi de 1,4 miliarde de lei. "Conform procedurii de atribuire aflată în derulare, în conformitate cu fişa de date a achiziţiei, valoarea de licitaţiei este de 550 milioane euro pentru toţi cei 70 kilometri de autostradă. Acest lucru înseamnă 7,8 milioane de euro/ km", se arată în comunicatul CNADNR. Preţul unui kilometru de autostrada nu va fi de 7,8 milioane de euro, aşa cum spun reprezentanţii CNADNR, ci de 14,7 milioane de euro, după cum rezultă din calculul matematic aferent valorii de investiţie din Legea Bugetului de Stat. Prelungirea pistei, un vis şi în 2014 PSD Cluj susţinea în campania electorală că a finalizat lucrările la actuala pistă de aterizare/decolare de 2.100 de metri de la Aeroportul Internaţional Cluj. Ceea ce nu spune PSD Cluj este faptul că datoria neachitată la firma care a construit pista este de 86 de milioane de lei. În bugetul de stat pentru anul 2014 nu s-a prevăzut nici un leu pentru prelungirea pistei de aviaţie de la 2.100 la 3.500 de metri.
- Sunteţi nemulţumiţi de modul în care administraţiile locale vă rezolvă problemele? Aţi aflat că s-a întâmplat ceva grav în oraşul dumneavoastră care vă afectează? Aşteptăm mesajele dvs. la tel.021.202.20.00 sau pe adresa coresp@evz.ro