Declaraţia fiscală unică a trecut exclusiv pe internet

Din această lună, angajatorii sunt obligaţi să depună doar on-line Formularul 112.

Gata cu cozile la Fisc pentru depunerea declaraţiei unice. Firmele care au cel puţin un angajat sunt obligate ca, începând din această lună, să depună Formularul 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate exclusiv în varianta online.

Iniţial, Declaraţia unică a fost introdusă la începutul acestui an. Potrivit legii, regula este că Formularul 112 se depune online, însă până la jumătatea acestui an s-a aplicat o excepţie pentru cei care doreau să mai depună declaraţia la ghişeu sau prin poştă. Ulterior, excepţia s-a prelungit cu încă o lună, astfel că intră în vigoare abia din august.

Pentru depunerea declaraţiei pe internet, pe site-ul Fiscului www.anaf.ro, angajatorii trebuie să poată semna electronic documentele cu ajutorul unui certificat digital calificat, care se eliberează de către una din cele trei firme acreditate în acest sens: CertSign, DigiSign şi TransSped. Un certificat digital calificat costă aproximativ 60 de euro şi trebuie reînnoit anual cu o sumă de aproximativ 37 de euro.

Amenzi de până la 5.000 de lei

Firmele sau contabilii cu care lucrează acestea care nu şi-au achiziţionat până acum certificate digitale trebuie să se grăbească să o facă, deoarece nu vor mai putea depune deloc Declaraţia 112 la Fisc. Iar pentru această încălcare firmele vor plăti amenzi cuprinse între 1.000 şi 5.000 de lei. Între momentul când o persoană vine la furnizor şi până când poate folosi certificatul digital trec între opt şi zece zile, potrivit companiilor.