CCR va dezbate, mâine, excepţia de neconstituţionalitate ridicată de Clotilde Armand, candidat din partea USB pentru primăria Sectorului 1, care se referă la alegerea primarilor într-un tur, motivul invocat fiind că legislaţia electorală în vigoare nu asigură o bună reprezentativitate.
Armand s-a clasat pe locul secund şi a depus o contestaţie la Biroul Electoral al Sectorului 1 în care a invocat faptul că un primar ales de 10% din electorat nu poate fi reprezentativ, informează mediafax.ro.
Judecătoria Sectorului 1 a trimis, în data de 15 iunie 2016, la Curtea Constituţională cauza referitoare la excepţia de neconstituţionalitatate invocată de Armand în legătură cu alegerea primarilor într-un singur tur de scrutin.
„Am fost citată astăzi la Judecătoria sectorului 1. S-a judecat problema cu excepţia de neconstituţionalitate invocată de mine în contestaţia depusă la Biroul Electoral de Sector şi sunt foarte fericită să vă anunţ că judecătorul a dispus trimiterea către Curtea Constituţională a excepţiei invocată de noi. Adică ne vom regăsi în faţa CCR pentru a explica faptul că legea aşa cum este nu permite o reprezentativitate bună în alegeri", a spus Armand într-un video postat pe Facebook, la acel moment.
Tot atunci, ea amintit că judecătorii CCR au mai judecat o dată această cauză invocată de jurnalistul Liviu Avram, dar că excepţia ar putea fi admisă acum pentru că autorul excepţiei de neconstituţionalitate a candidat la alegerile locale şi a ieşit pe locul doi.
„Este a doua oară când această problemă se găseşte în faţa CCR, prima dată fiind ridicată de către domnul Liviu Avram. A fost respinsă pentru că domnul Liviu Avram nu avea calitate de candidat plasat pe locul doi. Cererea lui a fost respinsă din acest motiv. Eu acum mă găsesc în situaţia aceasta şi atunci eu sper că CCR va admite această excepţie”, a precizat Clotilde Armand.
Armand a mai arătat că o eventuală decizie favorabilă nu se aplică retroactiv, iar acţiunea este pentru alegerile următoare.
Excepţia de neconstituţionalitate ridicată de Armand vizează dispoziţiile art.101 alin.(2) şi (3) din Legea nr.115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, modificarea Legii administraţiei publice locale nr.215/2001, precum şi modificarea şi completarea Legii nr.393/2004 privind Statutul aleşilor locali, potrivit ordinii de zi a CCR.