Curtea de Apel Alba Iulia a achitat 23 de persoane care au fost trimise în judecată de DNA pentru abuz în serviciu și implicate în abuz în serviciu. Decizia este definitivă.
„Partea vătămată în acest dosar este Banca Comercială Română care reclamă un prejudiciu de peste 11 milioane de euro. Prejudiciul şi latura civilă au rămas nesoluţionate şi pot fi lămurite la instanţa civilă”, potrivit lui Cosmin Muntean.
Concret, patru dintre inculpați sunt acuzați de spălare de bani, s-a dispus rejudecarea cauzei la Tribunalul Alba. Între cei 27 de inculpaţi se numără foşti angajaţi ai BCR Sucursala Alba Iulia şi oameni de afaceri. Aceasta decizie a fost luată bază deciziei CCR din iunie 2016, conform căreia infracţiunea de abuz în serviciu nu se mai pedepseşte penal dacă nu se încalcă o normă legală principală – o lege sau ordonanţă, scrie Mediafax.
Potrivit rechizitoriului întocmit de DNA Alba Iulia, în perioada 2004-2010, în baza unei rezoluţii infracţionale unice, mai mulţi inculpaţi, şi-au încălcat atribuţiile de serviciu cu prilejul activităţilor de aprobare a creditelor şi/sau tragerii sumelor de bani aprobate în ceea ce priveşte firmele administrate sau reprezentate de ceilalţi inculpaţi.
Un număr de 56 de credite, acordate de Centrul de Afaceri Corporate Alba Iulia al BCR SA unui număr de 34 de debitori persoane juridice, au fost acordate cu încălcare gravă a normelor şi instrucţiunilor de lucru în vigoare (Regulamentul Intern, Normele şi Procedurile specifice activităţii de creditare corporate), prin depăşirea limitelor de autoritate, atât din punct de vedere valoric cât şi din punct de vedere al naturii operaţiunii, respectiv prin sprijinirea debitorilor în vederea obţinerii unor astfel de credite prin prezentarea la bancă a unor documente în fotocopie, fără a fi certificate pentru conformitate cu originalul, documente care în urma cercetărilor s-au dovedit a fi false.
Banca Comercială Română s-a constituit parte civilă în cauză cu echivalentul în moneda naţională a sumei de 11.336.000 euro, reprezentând prejudiciu efectiv produs şi beneficiu nerealizat, urmând ca pe parcursul procedurilor să reactualizeze valoarea prejudiciului.