De la Cervantes la Cehov si Goethe

Teatrologul Ion Parhon ne invata sa ne reintoarcem si sa iubim teatrul clasic.

Festivalul de Teatru Clasic de la Arad a fost, in toata istoria sa, un  adevarat reper, cu spectacole care au readus in fata publicului titluri mari din repertoriul clasic.

Intr-o lume in care suntem asfixiati cu mult teatru experimental, de multe ori de o calitate indoielnica, in acest an, festivalul a adus pe scena Teatrului „Ioan Slavici” cateva  spectacole autentice, selectionate de reputatului critic de teatru Ion Parhon.

Maraton de zile mari

Evenimentul s-a deschis cu „Don Quijote”, de Cervantes, in regia lui Dan Puric, dupa care, timp de cateva zile, a urmat un adevarat maraton: „Cinci piese scurte”, de Eugen Ionescu, in regia lui Alexandru Dabija, montat la Odeon, „Arta femeii”, cu Ileana Olteanu, in regia lui Dan Puric, „Galy Gay”, de Bertolt Brecht, montat de Lucian Giurchescu, la Teatrul de Comedie din Bucuresti, „Arborele tropicelor”, in regia Alexander Hausvater, singura piesa de teatru careia Mishima i-a dat numele de tragedie, „Salonul Nr. 6”, de A.P. Cehov,  montat de Petru Vutcarau.

Festivalul, desfasurat luna trecuta, a inclus si montari din strainatate: Teatrul National din Pecs a prezentat spectacolul „Liliom”, de Molnar Ferenc.

„Istoria comica a Doctorului Faust”

Una dintre cele mai asteptate reprezentatii a fost „Istoria comica a Doctorului Faust”, cu scenariul si directia de scena semnate de Victor Ioan Frunza, dupa Goethe, Marlowe, Valery, Jarry. Spectacolul, montat la Baia-Mare, a adus in fata spectatorilor o superproductie de teatru, cu o impresionanta scenografie a Adrianei Grand, cu un joc actoricesc de o factura aparte, care a impresionat aradenii.